Přerov: Úřad v Pasáži nabídne lidem větší komfort

24.11.2023 10:23 | Tisková zpráva

Občanské průkazy, cestovní pasy, registr vozidel a registr řidičů. Tyto agendy jsou od dubna v Pasáži v Kratochvílově ulici 14, kam se část úřadu přestěhovala poté, co úředníci museli opustit budovu na náměstí TGM 16, kterou čeká rekonstrukce.

Přerov: Úřad v Pasáži nabídne lidem větší komfort
Foto: prerov.eu
Popisek: Přerovské Horní náměstí

Do stavebních úprav dočasného úřadu investovalo město 9 milionů korun včetně vybavení – v průběhu praxe se ale ukázalo, že jsou potřeba ještě další úpravy, které klientům zlepší komfort při vyřizování úředních záležitostí. V polovině listopadu byla do Pasáže instalována klimatizace a na začátku roku se tu bude dělat nové akustické opatření.

„Při delším slunečním svitu je prostor nedostatečně ochlazovaný venkovním vzduchem – obzvláště pak v místech, kde jsou výlohy směrem do Pasáže. Proto tu bylo instalováno pět klimatizačních jednotek za 328 tisíc korun včetně DPH, které v létě klienti zcela jistě ocení,“ uvedla vedoucí odboru investic Ivana Pinkasová. V plánu jsou ještě i akustická opatření za 580 tisíc korun, která mají zamezit tomu, že se v prostoru „tříští“ zvuk a zákazníci u přepážek se tak navzájem ruší.

 „Dojde k výměně stropních pohledových desek za akustické – a také na stěnách budou umístěny akustické panely. Tato opatření se budou provádět od ledna do února příštího roku, a to tak, aby došlo v co nejmenší míře k omezení provozu přepážkových pracovišť. Práce budou probíhat vždy od pátku do neděle,“ doplnila Petra Hirschová z přerovského magistrátu.

Úředníci si navíc pochvalují, že se tu osvědčila také nová praxe informačního koutku, který na předešlém pracovišti nebyl. „Pracovníci informací jsou občanům kdykoliv k dispozici. Podávají jim základní informace k vyvolávacímu zařízení, placení poplatku v platbomatu, navedení na správnou přepážku nebo ho nasměrují k úředníkovi, potřebují-li zodpovědět odborný dotaz,“ popsala vedoucí odboru evidenčních správních služeb a obecního živnostenského úřadu Jitka Kočicová.

Připomněla, že platbomat je k dispozici v čekárně a jeho výhodou je, že občan nemusí platit přes pokladnu, ale přes tento bezkontaktní terminál. Osvědčilo se také objednávání na jednotlivé činnosti přes systém WebCall, kdy si občan sám zvolí termín a čas návštěvy úřady. Tím pádem nečeká a jde ihned na řadu.

Úřad v Pasáži by měl v této podobě fungovat do roku 2026, kdy se úředníci přestěhují do nově opravené budovy na adrese náměstí TGM 16.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Zuzana Ožanová byl položen dotaz

náměstci

Dobrý den, nemyslíte, že není problém jen v počtu náměstků, ale celkově? Nač potřebujeme tolik ministrů, ale třeba i zákonodárců? Já myslím, že kdyby jich bylo třeba o 1/3 míň, klidně i o polovinu, nic by se nestalo. A vůbec nač je třeba tolik úředníků, poradců a bůh ví koho ještě? Není tohle cesta,...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vsetín: Starosta poblahopřál k úspěchu mladým karatistům

22:44 Vsetín: Starosta poblahopřál k úspěchu mladým karatistům

Starosta Vsetína Jiří Čunek (KDU-ČSL) přijal v pondělí 25. listopadu na radnici úspěšné mladé karati…