V současné době rostou po trase obchvatu násypy a rýsují se základy mostů. Dochází také k přesunům tisíců kubíků zeminy. „Práce pokračují podle harmonogramu," informoval Miroslav Mazal z týmu komunikace Ředitelství silnic a dálnic. První auta mají po novém obchvatu projet v roce 2024.
Obchvat bude začínat velkou mimoúrovňovou křižovatkou na okraji Postřelmova, kde naváže na již existující čtyřproudý úsek. Hlavní trasa je dlouhá přes pět a půl kilometru, další více než kilometr bude měřit dvouproudý přivaděč.
Nová silnice povede složitým územím. Překonat musí mimo jiné řeky Moravu, Desnou a železnici na Šumperk. Na celém úseku bude postaveno 21 mostů, ty budou tvořit zhruba šestinu z celkové délky trasy. Stavbaři budou muset na násypy na celé stavbě navézt milion kubíků zeminy, potřebovat budou padesát tisíc kubíků cementobetonové směsi, 75 tisíc tun asfaltobetonu a více než šest tisíc tun ocelářské výztuže a oceli
Dodavatelem stavby je sdružení firem Strabag a M-silnice, které v tendru nabídlo cenu 2,323 miliardy korun.
Nová silnice o délce 5,6 kilometru bude mít čtyři pruhy a povede mimo zastavěné území. Realizace stavby tak výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu mezi městy Zábřeh a Šumperk. Součástí projektu je stavba 21 mostů o celkové délce 1,2 kilometru, dvou mimoúrovňových křižovatek a tří protihlukových stěn.
Před několika týdny byl také vysoutěžen dodavatel stavby přeložky silnice I/11 z Postřelmova do Chromče, kterým se stala společnost Strabag. Její cenová nabídka činí 317,6 milionu korun. Stavba je čtyři kilometry dlouhá a navazuje na obchvat Bludova. Práce na přeložce by měly začít v první polovině roku, otevření plánuje ŘSD v roce 2024, kdy má být dokončen i obchvat Bludova.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV