Dolejš (ČSSD): Deset otázek pro ministra dopravy

29.07.2016 18:00 | Zprávy

V minulém týdnu jsem interpeloval ministra dopravy Dana Ťoka kvůli katastrofické dopravní situaci na dálnici D5 v úseku Beroun – Králův Dvůr.

Dolejš (ČSSD): Deset otázek pro ministra dopravy
Foto: Archiv poslance
Popisek: Richard Dolejš

Dan Ťok má jako ministr dopravy spolu s oligarchou a majitelem politického hnutí ANO Andrejem Babišem plnou odpovědnost za stav dopravy v ČR. Z billboardů vylepených podél hlavních silničních tahů vyplývá, že dálnice jsou prioritou Andreje Babiše a jeho hnutí ANO. Bohužel volební heslo tohoto hnutí neodpovídá realitě a je zjevným výsměchem vůči veřejnosti. Spíše než "DÁLNICE, DÁLNICE, DÁLNICE" by mělo znít "NÁŠ KOLAPS, NÁŠ KOLAPS, NÁŠ KOLAPS". Vůči veřejnosti by to bylo fér a realitu to uvede na pravou míru. Pro řadu občanů berounského regionu je současná krizová dopravní situace neúnosná. V důsledku velmi špatné koordinace stavebních prací a nejasného harmonogramu kolabuje doprava nejen na dálnici D5, ale především ve městě Berouně.

Pokud ministru dopravy nevadí, že například zpoždění autobusové dopravy bývá dvě hodiny i více, pak by měl veřejnosti jasně a bez vytáček odpovědět na deset jednoduchých otázek:

1) Proč nebyl dodržen původní harmonogram stavebních prací na dálnici D5, s nímž byly seznámeny dotčené orgány samospráv?

2) Proč nebyly dodatečné změny konkrétních termínů konzultovány s dotčenými orgány samospráv s patřičným časovým předstihem tak, aby byla včas informována veřejnost? Je to projev vůle, či arogance Vašich úředníků, pane ministře?

3) Disponuje vůbec ministerstvo dopravy přesným a pevně stanoveným harmonogramem stavebních prací na dálnici D5? Hodlá takto v budoucnu opravovat i další klíčové komunikace v ČR?

4) Dle původního harmonogramu měly být opravy na dálnici D5 ukončeny již k 25. 6. 2016. Žádám Vás o poskytnutí podrobného písemného odůvodnění a o odborné posudky, proč nebyl původní harmonogram stavebních prací dodržen.

5) Kdo konkrétně nese přímou odpovědnost za neúnosný a kritický stav na dálnici D5, který vyústil v kolaps dopravy nejen na dálnici D5, ale především ve městech Beroun a Králův Dvůr?

6) Jak vysvětlíte nedostatečné pracovní nasazení firem, kdy se na stavbě začíná pracovat často až po osmé hodině ranní, odpoledne se již kolem 17. hodiny nepracuje a o víkendech pokud vůbec, tak často jen symbolicky, kdy se po stavbě pohybují 2–3 osoby?

7) Můžete komentovat šetření vedoucího odboru dopravy MěÚ Beroun ohledně výměny svodidel v cca 1 km úseku mezi exitem 22 a 28 „…v pátek nejdříve stavělo dopravní omezení, a tak se za silného provozu téměř zablokoval průjezd. Potom se celý víkend nic nedělo a v dalším týdnu se rychle vytrhávala stará svodidla, nějaký den byla pauza, potom se trhaly keříky mezi svodidly, opět pauza, potom se zahrabávaly díry po keřících, delší pauza a nakonec se pomalu montovala nová svodidla.“? Nedivíte se, pane ministře, že uzavřený úsek se takto "opravuje celý jeden měsíc?

8) Vyvodíte z důvodu nezvládnuté koordinace stavebních prací na dálnici D5, způsobujícím kolabování dopravy v regionu, osobní odpovědnost vůči konkrétním odpovědným pracovníkům?

9) Byl kolaps dopravy ve Středočeském kraji nutný? Nebo mu šlo předejít lepší koordinací stavebních prací Vašeho úřadu?

10) Zvážíte v této souvislosti své setrvání ve funkci ministra dopravy? Je totiž evidentní, že kvůli nezvládnuté koordinaci a plánovanému harmonogramu opravy dálnice D5 Vaši podřízení či Vy osobně nezvládáte řízení rezortu.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Vy jste teď sice pro zmrazení platů, ale co to řeší do budoucna?

Nemyslíte, že je třeba vyřešit vaše platy nějak komplexně, abyste brali přiměřeně se vším všudy? Ne že budete brát obří platy a ještě k domu dostávat obří náhrady. Vždyť to je výsměch všem a je jedno, že se teď snažíte problém oddálit, to není řešení. Nebo jak si to představujete za 5 let až by došl...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Sláma (Trikolora): Boj o svobodu neskončil, ten stále trvá.

4:28 Sláma (Trikolora): Boj o svobodu neskončil, ten stále trvá.

Ale v první řadě stojí dnešní obhájci zatuchlé byrokracie, dnešních zájmů, oni nebojují s devadesátk…