„Chceme dál zlepšovat stav silnic II. a III. třídy v Jihomoravském kraji, což je trend, který se nám v posledních dvou letech podařilo nastartovat. Přes 570 milionů korun poputuje z krajské kasy na běžnou údržbu, více než 190 milionů na komplexní opravy silnic a mostů. Nadto máme na mosty vyhrazeno ještě zvlášť 20 milionů korun a za 25 milionů budeme sanovat nehodová místa vytipovaná ve spolupráci s Centrem dopravního výzkumu. Dalších osm milionů poputuje na protihluková opatření. A k tomu musíme přičíst i peníze na spolufinancování evropských projektů,“vypočetl náměstek hejtmana Jihomoravského kraje pro oblast dopravy Roman Hanák.
Na rekonstrukce plánuje kraj využít i příspěvek ze Státního fondu dopravní infrastruktury. Ten v loňském a předloňském roce poslal na silnice ve všech krajích tři, respektive 4,4 miliardy korun. „Silničáři mají připravené opravy 39 kilometrů komunikací II. a III. tříd a 19 mostů. Náklady na ně odhadují na téměř 686 milionů korun. Uvidíme, kolik prostředků stát nakonec na rekonstrukce silnic II. a III. tříd v krajích poskytne. Projekty máme v zásobě a umíme peníze efektivně využít,“komentoval Hanák.
Peníze na opravy z krajské a státní pokladny doplní i evropské dotace.„Do IROP připravujeme k registraci již 25 projektů, další tři by ještě mohly přibýt. Některé stavby, jako například opravu silnice mezi Podivínem a Lednicí nebo průtahu Březinou, jsme odstartovali již v loňském roce. Dohromady by se mělo jednat o rekonstrukce téměř 80 kilometrů silnic a 40 mostů za skoro 2,4 miliardy korun. Největší stavbou letošního roku bude oprava 6,5 kilometrů dlouhé silnice spolu s pěti mosty mezi Deblínem a Tišnovem s odhadovanými náklady přesahujícími 300 milionů korun,“ doplnil Hanák.
Pokračovat bude i příprava nových staveb. „Radní dnes mimo jiné doporučili Zastupitelstvu Jihomoravského kraje schválit navýšení částky, která je v krajském rozpočtu určena pro Správu a údržbu silnic Jihomoravského kraje na projektovou přípravu, a to z 35 na 45 milionů korun. Je to práce, která není sama o sobě vidět, ale bez ní by žádné opravy silnic nebyly,“ uzavřel Hanák.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV