Hejtman Grolich: Naše složky velice dobře spolupracují a dokážou si pomáhat

12.06.2021 19:38 | Zprávy

Nakažených skokově přibývalo, telefonní linky hygieniků už nestačily. V takzvané druhé vlně, nejkritičtějším období pandemie covidu-19, proto začali Krajské hygienické stanici JMK s trasováním nemocných a jejich kontaktů pomáhat i zaměstnanci Krajského úřadu Jihomoravského kraje. Nyní se jim dostalo oficiálního poděkování.

Hejtman Grolich: Naše složky velice dobře spolupracují a dokážou si pomáhat
Foto: repro Youtube, tan
Popisek: Jan Grolich, 4. hejtman Jihomoravského kraje

Na přelomu podzimu a zimy linky pravidelně obsluhovalo osm úředníků ze čtyř různých odborů (zástupci vnějších vztahů, životního prostředí, odboru investic a majetku). Trasování se loni věnovali od 9. října do 11. prosince, každý den v době mezi osmou hodinou ráno až třetí hodinou odpoledne.

Celkem pomáhalo jihomoravským hygienikům s trasováním přibližně 200 lidí. „Ukázalo se, že naše složky velice dobře spolupracují a dokážou si pomáhat. Když někdo zavolá „mayday“, někdo se ozve a nabídne pomocnou ruku. Telefonisté se určitě nesetkávali jen s příjemnými hovory a já jim za každý z nich děkuji,“ vyzdvihl Jihomoravský hejtman Jan Grolich.

„Bylo to dlouhé a pomoci si opravdu vážíme. Někteří měli i více než tisíc hovorů,“ doplnil ředitel Krajské hygienické stanice JMK David Křivánek. Ocenění pro své zaměstnance - dobrovolníky - si z jeho rukou převzali i zástupci dalších institucí: například Krajského ředitelství policie Jihomoravského kraje, Finančního úřadu pro Jihomoravský kraj nebo Knihovny Jiřího Mahena v Brně.

Kromě pomoci s trasováním obsluhovali někteří zaměstnanci Krajského úřadu Jihomoravského kraje taky Informační krizovou linku JMK, na níž během první covidové vlny na jaře 2020 radili lidem, jak se orientovat v době celosvětové epidemie a jak správně chápat vydaná nařízení. Po spuštění očkování od poloviny ledna tohoto roku začali pomáhat i s registrací.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

koronavirus

Více aktuálních informací týkajících se COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MZ ČR. Přehled hlavních dezinformací o COVID-19 naleznete na oficiálních stránkách MV ČR. Pro aktuální informace o COVID-19 můžete také volat na Informační linku ke koronaviru 1221. Ta je vhodná zejména pro seniory a osoby se sluchovým postižením.

Zcela jiné informace o COVID-19 poskytuje například Přehled mýtů o COVID-19 zpracovaný týmem Iniciativy 21, nebo přehled Covid z druhé strany zpacovaný studentskou iniciativou Změna Matrixu, nebo výstupy Sdružení mikrobiologů, imunologů a statistiků.

autor: PV

Ing. Aleš Juchelka byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Rajchl (PRO): Ve srovnání s Fialou byl vcelku normální i Jakeš

8:19 Rajchl (PRO): Ve srovnání s Fialou byl vcelku normální i Jakeš

Reakce na svém veřejném facebookovém profilu k prohlášení premiéra Fialy, že kupovat ruský plyn je l…