Hejtman Kuba: Krajské investice byly v roce 2024 rekordní, a to jsme teprve na začátku

10.01.2025 13:05 | Monitoring

Rok 2024 byl pro Jihočeský kraj přelomový. Do rozvoje regionu putovalo rekordních 4,3 miliardy korun, což je nejvyšší investice v historii kraje.

Hejtman Kuba: Krajské investice byly v roce 2024 rekordní, a to jsme teprve na začátku
Foto: Youtube
Popisek: Martin Kuba

Největší podíl – více než dvě miliardy korun – směřoval do dopravy, ale významné prostředky byly investovány i do sociálních služeb, školství a dalších oblastí. Nové obchvaty, silnice a mosty zlepšily bezpečnost a plynulost dopravy, opravené školy nabízejí moderní zázemí pro výuku a zařízení sociální péče s nejnovějším vybavením usnadňují život klientům i zaměstnancům. Plány vedení kraje se tak začaly měnit ve skutečnost a jejich výsledky slouží všem Jihočechům. Podle hejtmana Martina Kuby jde o dlouhodobou strategii, která se začne plně realizovat v současném volebním období, kdy do rozvoje Jihočeského kraje půjde dalších dvacet miliard korun.

Rekordní projekty v dopravě

„V roce 2024 jsme se začali posouvat z obrázků a plánů do cihel a asfaltu a chceme v tom pokračovat i v dalším volebním období tak, abychom Jihočechům přinesli další důležité a ambiciózní stavby, které se na jihu Čech dlouho neuskutečnily,“ popsal hejtman Jihočeského kraje Martin Kuba a upozornil na největší loňské akce z oblasti dopravy, kterou má ve své gesci. „Loňský rok byl co do počtu nově otevřených úseků silnic opravdu rekordní. Obchvatu se dočkala obec Žár u Nových Hradů. V Týně nad Vltavou lidé uvítali nový most přes Vltavu, který je širší a bezpečnější pro auta i pro chodce. Na Prachaticku se zrychlila doprava díky novému stoupacímu pruhu na Libínské sedlo a nové kruhové křižovatce u Stopařky. Kompletní rekonstrukce se dočkala silnice na trase Dačice–Slavonice a Kapličtí se mohou těšit na výrazné zklidnění dopravy v centru. Obchvat města Kaplice jsme zahájili loni a hotov bude v polovině roku 2026. Práce byly dokončeny také na tzv. zanádražní komunikaci v Českých Budějovicích a za peníze ze Státního fondu dopravní infrastruktury kraj v roce 2024 opravil a zmodernizoval dílčí úseky silnic II. a III. třídy v délce cca 60 km,“ popsal hejtman některé z projektů a ubezpečil, že stejným tempem bude výstavba pokračovat i v tomto volebním období. V červnu se otevře nová okružní křižovatka pod městem Nové Hrady a v druhé polovině roku budou zahájeny práce na obchvatu Blatné a jižním obchvatu Tábora. Připravují se i další důležité stavby, jako například 2. etapa Jižní tangenty, podjezd pod nádražím v Českých Budějovicích, obchvat Husince, obchvat Trhových Svinů nebo přemostění Vltavy, které propojí silnici I/3 s českobudějovickou Lidickou ulicí.

Úspory pro Jihočechy, ne pro banky

Tento článek je uzamčen

Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PL

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Senioři jsou jediná skupina, která od 2020 netratila

A není to snad pravda? Vždyť pracujícím klesají zejména kvůli inflaci mzdy, zatímco důchodcům důchody rostou. Komu je dorovnávám příjem tak jako důchodcům? Netvrdím, že máme hodit důchodce přes palubu, nezaslouží si to, ale cožpak si my ostatní zasloužíme takové mzdy? My třeba o důchodců navíc nemám...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havlíček (ANO): Stát musí okamžitě řešit tzv. regulovanou složku cen energií

13:09 Havlíček (ANO): Stát musí okamžitě řešit tzv. regulovanou složku cen energií

Dopady amerických cel na světový obchod i český export a energetickou koncepci České republiky řešil…