Hejtman Petera: Středočeský operační program bezezbytku využil veškeré svěřené prostředky

18.07.2016 13:50 | Zprávy

Úspěšný Regionální operační program Střední Čechy rozdělil za sedm let na více než tisícovku projektů téměř 15 miliard korun.

Hejtman Petera: Středočeský operační program bezezbytku využil veškeré svěřené prostředky
Foto: Hans Štembera
Popisek: Miloš Petera

Regionální operační program (ROP) Střední Čechy patří k jedněm z nejúspěšnějších v historii čerpání pomoci České republiky od Evropské unie. V programovém období v letech 2007 až 2013 proplatil ROP Střední Čechy příjemcům dotací částku převyšující 14,9 miliardy korun. V procentuálním vyjádření to je 100,3 % přidělené alokace. „Zatímco celá řada jiných českých fondů měla problém vyčerpat přidělené peníze, středočeský operační program nejenže bezezbytku využil veškeré svěřené prostředky, ale v konečném zúčtování jsme částku v povolené toleranci i přečerpali,“ zdůraznil hejtman Středočeského kraje Miloš Petera (ČSSD), který je zároveň i předsedou výboru Regionální rady Regionu soudržnosti střední Čechy.

Tento mimořádný úspěch lze podle středočeského hejtmana připisovat nejen efektivnímu řízení ROP Střední Čechy, ale také kvalitním projektům, které připravili středočeští příjemci podpory. V uplynulém sedmiletém období ROP Střední Čechy podpořil a dohlédl na úspěšnou realizaci celkem 1077 projektů. Všechny dokončené projekty nyní procházejí fází udržitelnosti, jejíž kontrola i nadále zůstává jednou z činností Úřadu Regionální rady regionu soudržnosti Střední Čechy. Podpora z prostředků poskytnutých Evropskou unií byla do našeho regionu prostřednictvím ROP Střední Čechy směrována prostřednictvím čtyř prioritních os. První oblastí podpory bylo zkvalitnění dopravní infrastruktury. Peníze šly především na opravy silnic druhých a třetích tříd a na rekonstrukce místních komunikací. „Celkem bylo v této oblasti proplaceno 5,9 miliardy korun. Zásluhou evropské pomoci se například povedlo vybudovat tolik potřebné přemostění přes železniční trať v Poděbradech,“ připomněl M. Petera.

Díky podpoře se podařilo zachránit cenné kulturní dědictví

V prioritní ose 2, která byla zaměřena na rozvoj cestovního ruchu, byly podpořeny projekty celkem za 2,15 miliard korun. „Také v této oblasti příjemci dotací dokončili řadu skvělých projektů, ze kterých budou mít nejen Středočeši dlouhé roky prospěch a užitek. Za všechny bych zmínil například rekonstrukci bývalé Jezuitské koleje v Kutné Hoře. Díky podpoře z ROP Střední Čechy se tu podařilo zachránit nesmírně cenné kulturní dědictví a dnes zde působí Galerie Středočeského kraje, která významně přispívá ke kulturnímu dění ve středních Čechách,“ doplnil středočeský hejtman.

Pro rozvoj vzdělávací, zdravotnické a sociální infrastruktury byla určena prioritní osa 3, kde byla příjemcům proplacena částka v celkové výši 6,4 miliardy korun. V této oblasti byly díky evropským penězům například dostavěny domovy seniorů v Uhlířských Janovicích a v Rakovníku.

V ose 4, určené na řízení, kontrolu, monitorování a hodnocení programu či publicitu, byla vyčerpána částka ve výši 460 milionů korun. „V okamžiku, kdy končí realizace projektů z ROP Střední Čechy, děkuji všem, kdo se na činnosti tohoto úspěšného programu podíleli. Děkuji příjemcům dotací za kvalitně připravené projekty i firmám, které uspěly ve výběrových řízeních na dodavatele a odvedly při realizaci projektů kvalitní práci. Zvláště ocenit bych chtěl i práci všech zaměstnanců Úřadu regionální rady. Doufám, že i v dalších letech bude do rozvoje našeho regionu zacílena evropská pomoc, a že nový Integrovaný regionální operační program naváže na tolik úspěšný a prospěšný Regionální operační program Střední Čechy,“ řekl závěrem hejtman Středočeského kraje Miloš Petera.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Ivan Adamec byl položen dotaz

Souhlasíte s tím, že dopravní infrastruktura je páteří ekonomiky?

A co mě zajímá ze všeho nejvíc je, proč se u nás stavby nových úseků dálnic, ale i třeba opravy silnic tak vlečou? Je jedno, kdo je u vlády, ten problém trvá už roky. I třeba sousední Polsko je na tom líp a myslím, že jsou na tom líp min všechny státy EU nebo minimálně na tom není žádný hůř.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): ODS od nás všech řidičů začala de facto vybírat mýtné

8:13 Schillerová (ANO): ODS od nás všech řidičů začala de facto vybírat mýtné

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k ceně dálniční známky.