Hejtman Půta: Cestou zdražování jízdného jít nechceme

12.09.2022 21:45 | Tisková zpráva

Přes 400 milionů na autobusovou a bezmála 600 milionů na vlakovou dopravu – přesně taková je letos odhadovaná výše kompenzace hrazená dopravcům. V dalším roce Liberecký kraj očekává další nárůst, který bude způsoben inflací, rostoucí cenou pohonných hmot a platů.

Hejtman Půta: Cestou zdražování jízdného jít nechceme
Foto: Hans Štembera
Popisek: Martin Půta

„I když náklady Libereckého kraje na dopravu rok od roku rostou – a vysoká je také inflace a cena pohonných hmot –, nechceme jít cestou zdražování jízdného. Nechystáme ani rušení spojů, jelikož naším primárním úkolem je zajistit komfort cestujícím a zároveň chceme zachovat srovnatelnou kvalitu služeb,“ uvedl hejtman Martin Půta.

„Státem nařízené slevy pro vybrané kategorie cestujících činí od 1. dubna letošního roku 50 %. „V současné době je situace taková, že pokud si například cestující koupí jízdenku za 20 korun, z veřejných rozpočtů – ať už se jedná o kraj, obec či Ministerstvo dopravy – musí být uhrazeno dalších 80 korun tak, aby byly pokryty náklady dopravců,“ vysvětlil Jan Sviták, statutární náměstek hejtmana pro resort dopravy. „K tomu musíme pro rok 2023 vzít v potaz meziroční navýšení v důsledku indexace, a to ve výši zhruba 161 milionů korun.“

„Nyní jednáme s dopravci o řešení nárůstu pohonných hmot, o mzdách řidičů a dalšího personálu. Jsem rád, že jsme jeden z mála krajů, který letos neměl žádné výpadky v jízdních řádech. Považuji za důležité, aby se lidé mohli za každých okolností na hromadnou dopravu spolehnout,“ dodal hejtman Půta.

Podíl tržeb z jízdného vybraného od cestujících (bez kompenzace státem nařízených slev) z celkové výše nákladů lze tedy pro rok 2022 odhadnout na zhruba 20 % a pro rok 2023 (po zmíněném meziročním navýšení nákladů o 161 milionů korun) na 18 %.

Liberecký kraj má v autobusové dopravě uzavřeny smlouvy se šesti dopravci, u kterých objednává celkem 16,7 milionu kilometru. Vlakovou dopravu v regionu zajišťují tři dopravci v celkovém rozsahu 4,4 milionu vlakokilometrů.

Tento článek je staršího data a je dostupný pouze pro předplatitele. Předplatné můžete vyzkoušet zdarma, nebo zakoupit, zde:

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Martin Kolovratník byl položen dotaz

zdražování dálniček

Pane Kolovratníku, ANO se ohrazuje téměř proti všemu, co dělá vláda. Zajímalo by mě ale, co si upřímně myslíte o zdražení dálničních známek, a jestli by se zdražovali i kdybyste byli v příští vládě? Podle této vlády se totiž mají zdražovat každý rok, ale to přeci ještě neznamená, že vy toto pravidel...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Balaštíková (ANO): Jak se lže na vládní úrovni

12:01 Balaštíková (ANO): Jak se lže na vládní úrovni

Vláda sice poprvé za dlouhá léta utajila diskusi o přípravě státního rozpočtu, nicméně to teď všechn…