Hollan (Žít Brno): Služební auto? Bez křižování republikou, bez ježdění po světě to nejde

31.07.2016 17:16 | Zprávy

Vrátil jsem se po dvou dnech z přechodu Jeseníků, zapl mobil a co nevidím: Milé Brno autem zveřejnilo počty kilometrů, co jsem nacestoval za dobu od voleb. Je to 80 000 kilometrů za 18 měsíců (ne za rok, jak tu někde koluje). A dělá se z toho velké haló.

Hollan (Žít Brno): Služební auto? Bez křižování republikou, bez ježdění po světě to nejde
Foto: David Daniel
Popisek: Bývalý náměstek brněnského primátora Matěj Hollan

Trochu nerozumím, z čeho. Služební auto, které mám jako každý jiný náměstek, neslouží jen mně, ale pokud je třeba, jezdí s ním služebně šéf úseku, šéfové odborů, zaměstnanci, zastupitelé, kteří někam pracovně jedou jednat.

Samozřejmě, že nejvíc najetých kilometrů je mých, tedy těch, kdy jsem seděl v autě já, často s někým ze svých kolegů. A jsem si jistý, že byly dobře využity – cesty po koncertních sálech vyšly na mnoho tisíc kilometrů, výsledkem je extrémně kvalitně připravovaná soutěž na projektování sálu, memorandum o financování podepsané krajem a zanedlouho ministrem kultury s výtěžkem několik set milionů. (Kdybychom do Kodaně letěli letadlem a pak jeli tágem do Aalborgu a do Norska, to by se teprv městský rozpočet pořádně prohnul!)

Brno má problém. Není v Praze  A protože v Praze sídlí všechno zásadní, je nutné do ní velmi často jezdit. Na jednání s premiérem, ministry, jejich náměstky, lidmi z různých profesí, co mají co dočinění s brněnskými tématy. Namátkou jsou to témata týkající se regulace hazardu, otevřenosti, dopravy, sociálního bydlení, kulturních a kreativních průmyslů, Roku smíření. Z Brna toho vskutku moc pro Brno neuděláte.

Jako politici máme možnost sedět v kanclu na zadku, čumět do stropu, nechat si vařit kafíčka a naříkat, jak jsou všichni zlí a nic se nedaří, a nebo se snažit něco změnit. Já si vybral to druhé a nebojím se nahlas říkat, že bez křižování republikou, bez ježdění po světě (Evropě) to nejde. Velké projekty potřebují investice.

Pokud bych měl ale reagovat na výtku Brno autem, že propaguji pěší a cyklodopravu a sám jezdím autem, rád bych k tomu řekl, že pláčou na špatném hrobě. Žít Brno nikdy nehlásalo, že auto je fuj, pouze se snažíme o to, aby Brno nebylo auty přecpané a tzv. dopravní mix nebyl stavěn na preferenci automobilové dopravy. Když se bude dát po Brně dobře pohybovat na kole, pěšky, šalinou i autem, každý si zvolí to, co se mu nejvíc hodí. Všechny druhy dopravy jsou pro dopravu ve městě důležité a nelze žádný z nich zanedbávat.

Ježdění do Prahy autem však netěší ani mě. Bohužel, auto je bezkonkurečně nejrychlejší. Umožní vám v jednom pracovním dni stihnout schůzky v Brně i v Praze a nezabít celý den cestováním. Česko je v tomto úplně anachronické a to se musí změnit. Musíme vybudovat systém vysokorychlostních tratí, kde vlaky pojedou rychlostí 300 km/h a jízdní doba Brno–Praha bude pod jednu hodinu. Pak se lidé sami dobrovolně z aut do vlaků pohrnou, protože jezdit autem bude časově nevýhodné. Ani poté se počty najetých kilometrů nezmenší, ale přesunou se z auta na vlak. Už na tom začínám usilovně pracovat!

(Pozn. pod čarou: náměstci mají k dispozici auto s řidičem, který je placen, i když nejezdí, jsou to zaměstnanci magistrátu.)

 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Ivan Bartoš, Ph.D. byl položen dotaz

čínské výrobky

Varujete před nákupu s Číny, ale můžete mi teda říci, kde nakupovat, když i když většina věcí je vyrobena v Číně bez ohledu na to, kde a od koho to koupíte? Nemyslíte, že je třeba spíš řešit podstatu problému, kterou je fakt, že levné čínské výrobky válcují trhy? A upřímně, s tou kvalitou na tom jso...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Vích (SPD): Podpora Green Dealu a Ukrajiny – staronová Evropská komise

9:15 Vích (SPD): Podpora Green Dealu a Ukrajiny – staronová Evropská komise

Evropský parlament minulý týden i hlasy poslanců ODS, TOP 09, KDU-ČSL, STAN a Pirátů schválil složen…