Buchtův kopec, Veřejná doprava Vysočiny nebo nedostatek peněz pro sociální služby a také domácí hospicovou péči – to jsou témata, která na dnešním jednání zastupitelstva Kraje Vysočina otevřeli zastupitelé za KDU-ČSL.
Průtahy a další pochybnosti kolem Veřejné dopravy Vysočiny vedly předsedu klubu Jaromíra Kalinu k požádání o seminář k tomuto tématu – bude se konat po zastupitelstvu 14. května. Kalina se také tázal, zda si kraj nechá vypracovat nezávislý právní názor k prodeji areálu Buchtova kopce. Ten se totiž zkomplikoval tak, že dokonce kraji hrozí soudní spor. Lidovci přitom na problematickou formu prodeje kraj upozorňovali víckrát, mimo jiné zde.
Vít Kaňkovský zmínil, že pokud provozovatelům Domácí hospicové péče chybí 7 milionů korun, je potřeba řešit, co mají nasmlouvané s pojišťovnami. Ptal se, podle čeho byly jejich finanční požadavky redukovány a jak se to bude řešit dál. „Problémem je, že ze strany státu nejsou plně hrazené ani zdravotní, ani sociální a další služby, které tato péče obnáší. Původně se u ní třeba například nepočítalo s lékařskou péčí nebo jen v minimálním rozsahu. Vedení kraje by mělo vyvinout větší tlak na to, aby některé úkony byly dofinancovány,“ doplnil Kaňkovský, který průběžně vedení kraje interpeluje i kvůli dofinancování platů zdravotníků a pracovníků v sociálních službách.
A na to, kolik chybí kraji peněz na dofinancování sociálních služeb, se Vít Kaňkovský musel ptát dvakrát. Až jako třetí mu jedna z úřednic odpověděla, že jde o 220 milionů korun. Kaňkovský se proto domnívá, že kraj by měl připraven na situaci, kdy se provozovatelé sociálních služeb dostanou do finanční nouze.
Miroslav Houška se zajímal mimo jiné o dopravní stavby, výstavbu protialkoholní stanice v Jihlavě nebo udržitelnost parků, v nichž usychají stromy. Vyžádal si i stanovisko kraje k vyvlastňování pozemků kvůli obchvatu Salačovy Lhoty na Pacovsku. A tázal se také na spolufinancování obřího hasičského centra v Jihlavě na Brněnském kopci a na to, jak krajští silničáři dospěli zrovna k „hodně zaokrouhleným“ mimořádným finančním požadavkům na 100 a 50 milionů korun (100 na opravy mostů a 50 na opravy škod po zimě).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV