Rada hl. m. Prahy aktualizaci schválila na návrh radní pro územní rozvoj Petry Kolínské minulý týden. Pražské Zastupitelstvo se jí bude zabývat na čtvrtečním zasedání.
„Je skvělé, že se aktualizace Zásad územního rozvoje stihla připravit a projednat za pouhý jeden rok. Železniční trasa na letiště a modernizace kolejového spojení s Kladnem je nepochybně klíčová investice příštího desetiletí,“ říká Petra Kolínská, náměstkyně primátorky hl. m. Prahy a radní pro územní rozvoj. Praha tak podle ní umazává dluh, který má – tedy nedůstojné napojení letiště s centrem – a svůj procesní závazek vůči státu plní s velkým předstihem.
V úseku Dejvice – Veleslavín byla elektrifikace a zdvoukolejnění trati předmětem mnohaletých diskusí zejména kvůli plánované demolici několika objektů v její bezprostřední blízkosti. S povrchovou variantou zásadně nesouhlasila Městská část Praha 6.
Ražené tunely pod Střešovicemi předcházejí kolizím s povrchovými stavbami, navíc cestu na letiště zkrátí a zrychlí. Tunelová varianta ovšem nebyla v souladu s platnými ZÚR hl. m. Prahy. Během jednoho roku se stihla změna navrhnout a projednat. Ve čtvrtek by ji mohlo schválit pražské zastupitelstvo.
„Modernizace tratě je pro město naprosto klíčová. Zkvalitnění propojení Prahy a Kladna a nové napojení na Letiště Václava Havla ještě více podpoří využívání městské a příměstské dopravy a také možnost pohybovat se ve městě rychle, pohodlně a ekologicky,“ vysvětluje Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy.
Výstavba železniční trati na letiště byla zahájena v polovině minulého roku rekonstrukcí Negrelliho viaduktu. Zprovoznění celé modernizované tratě z Prahy na Letiště Václava Havla a do Kladna je předpokládáno do roku 2030.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV