Lachnit (ANO): Český rozhlas miluje vládní koalici

27.02.2024 8:19 | Komentář

Čas od času se v společenském diskursu objeví otázka, jak dál s takzvanými veřejnoprávními médii. Zcela legitimně zaznívají názory, že tento model se již přežil a další fungování povinně placené České televize a Českého rozhlasu v době rozmachu jiných médií příliš nedává smysl. Přiznám se, že se začínám k tomuto směru uvažování přiklánět. A to i z následujícího důvodu.

Lachnit (ANO): Český rozhlas miluje vládní koalici
Foto: Vít Hassan
Popisek: JUDr. Petr Lachnit

Před několika dny jsem si přečetl článek o tom, jak na veřejné schůzi Rady Českého rozhlasu její člen Tomáš Kňourek prezentoval tvrdá data o práci redaktorů v publicistice. Srovnal, kolikrát byli zástupci jednotlivých politických stran či hnutí zváni do čtyř hlavních publicistických pořadů před volbami v roce 2021 a po nich. Z čísel jednoznačně vyplývá, že novináři Českého rozhlasu výrazně pomáhají svým „favoritům“. Nemusím asi říkat, kteří to jsou.

Před zmíněnými volbami do Poslanecké sněmovny (vláda ANO a ČSSD) se v pořadech častěji vyskytovali představitelé opozice, a to v poměru 120 ku 89. Celkem bych chápal, že média jako „hlídací psi“ dávají více prostoru opozičním politikům. Co se ale stalo po zmíněných volbách, po kterých šlo hnutí ANO do opozice?

Od 1. července 2022 do 30. června 2023 měli zástupci parlamentní opozice 154 účastí, zatímco vládní politici přesně 500. Přitom síly obou bloků jsou ve společnosti v podstatě vyrovnané, a z tohoto faktu by měli vycházet i rozhlasoví novináři, nebo se stávají (či už se stali) hlásnou troubou nynější vládní většiny. Očekávaně nejvíce prostoru dostávala ODS, zarážející je rovněž značná obliba Pirátů, kteří se svými čtyřmi poslanci (!!!) zaznamenali v daném období přesně sto účastí a obsadili 3. místo.

Rozhlas se také urputně pokouší oživit skomírající mimosněmovní SOCDEM (34 účastí), zatímco zástupci SPD byli v pořadech za jeden rok pouze třináctkrát. Rovněž mimosněmovní komunisté dokonce ani jednou.

I z těchto nepopiratelných faktů tak vyvstává otázka, proč si mají voliči určitých politických stran či hnutí ze zákona přispívat na provoz médií, která jednoznačně podporují jejich konkurenty. Nedělám si iluze, že se redaktoři Českého rozhlasu nad tímto stavem zamyslí a svůj aktivismus ve prospěch „těch správných lidí a myšlenek“ alespoň trochu zkrotí. Pokud ne, tak sami citelně přispívají k stále častějšímu kladení otázky z první věty tohoto textu. Má cenu platit si veřejnoprávní média?

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Berkovcová (ANO): Pane ministře, bohužel jste mi na nic konkrétně neodpověděl

17:17 Berkovcová (ANO): Pane ministře, bohužel jste mi na nic konkrétně neodpověděl

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 – reakce na písemnou odpověď ministra š…