Ten by měl školám výrazně pomoci k profesnímu rozvoji učitelů v problematice modernizace obsahu, metod a forem vzdělávání. Předpokládaná výše podpory je zhruba 860 milionů korun.
Projekt svým obsahem vychází ze Strategie vzdělávací politiky ČR do roku 2030+. „Hlavním cílem projektu je podpora škol v?modernizaci a?inovaci vzdělávání dětí, žáků a?studentů,“ říká Jiří Nekola z Národního pedagogického institutu ČR, který bude projekt realizovat. „Pedagogům – a ve spolupráci s nimi – chceme odpovědět na tři základní otázky: Proč a co učit inovativně? Jak se naučit učit inovativně? A kde najít inspiraci pro učení?“ doplňuje Jiří Nekola.
Hlavní aktivity projektu by měly zahrnovat široké spektrum vzdělávacích akcí, podporovat vzájemné učení se a kolegiální sdílení zkušeností nebo například systematizovat otevřené vzdělávací zdroje. V rámci projektu bude probíhat například proškolování učitelů a celých učitelských sborů v problematice modernizace obsahu, metod a forem vzdělávání se zaměřením na kompetence a gramotnosti. Pedagogické týmy i jednotliví učitelé tak získají komplexní a ucelenou podporu zaměřenou na proměnu vzdělávacího obsahu. „Jedná se tedy o vhodné doplnění revize rámcových vzdělávacích programů, protože je velmi důležité, aby učitelé a školy dokázali s novým moderním RVP správně pracovat a přenášet jeho přínosy na žákyně a žáky,“ říká Vladimír Balaš, ministr školství, mládeže a tělovýchovy.
Monitorovací výbor OP JAK by měl projekt projednat v říjnu 2022. Realizátorem bude Národní pedagogický institut ČR a na jeho financování budou využity prostředky jak z OP JAK, tak ze státního rozpočtu. Zahájení se plánuje na začátek příštího roku a předpokládaná výše podpory je zhruba 860 mil. Kč. Probíhat by měl po dobu celkem 64 měsíců.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV
FactChecking BETA
Faktická chyba ve zpravodajství? Pomozte nám ji opravit.