Ministr Bartoš: Předkládáme návrh na ekologičtější dopravu i přesnější rozúčtování tepla

27.04.2022 6:37 | Tisková zpráva

Zajistíme, aby se konečně stavělo rychle, snadno a bez ubíjející byrokracie, k čemuž je nutná oprava předchozího stavebního zákona z dílny ANO. Uvedl to Ivan Bartoš, ministr pro místní rozvoj (MMR), na tiskové konferenci před jednáním Sněmovny.

Ministr Bartoš: Předkládáme návrh na ekologičtější dopravu i přesnější rozúčtování tepla
Foto: Reprofoto: CNN Prima News
Popisek: Ivan Bartoš (Piráti)

Plénum má kromě částečného odkladu stavebního zákona projednat i návrh MMR na zvýšení podílu nízkoemisních vozidel v dopravě či ohledně přesnějšího vyúčtování za teplo a teplou vodu. Piráti podpoří ve Sněmovně i stopku na povinné přimíchávání biosložky do pohonných hmot, za což dlouhodobě bojovali.

Na programu jednání Sněmovny jsou v tomto týdnu tři návrhy Ministerstva pro místní rozvoj. Do druhého čtení jde částečný odklad účinnosti stavebního zákona: „Chceme, aby se konečně stavělo rychle, snadno a bez ubíjející byrokracie. Což původní zákon ANO rozhodně nezaručoval, naopak. Proto ho opravujeme, kdy velký důraz klademe na digitalizaci včetně digitálního stavebního řízení. Rušíme celou novou soustavu státních stavebních úřadů v čele s Nejvyšším stavebním úřadem. Centralizace za mnoho miliard není řešením, naopak chceme zachovat v maximální možné míře úřady blízko lidem,” sdělil na tiskové konferenci ministr pro místní rozvoj Ivan Bartoš.

Zůstane podle něj také princip ,Jeden úřad, jedno razítko´. „Stavebník podá úplnou dokumentaci na stavební úřad a dál už by se neměl o nic starat. Zachováme rovněž Specializovaný stavební úřad, který převezme velké stavby a tím je zásadně urychlí. Tady dokonce jednáme o rozšíření jeho působnosti,” doplnil ministr.

Ivan Bartoš rovněž předkládá úpravu zákona o užívání bytů, díky které lidé dostanou přesné a jasné informace o spotřebě tepla a teplé vody. Účelem je poskytnout občanům lepší přehled v době energetické krize a zvyšujících se nákladů.

Na plénu se v prvním čtení projedná i návrh zákona MMR, který zvýší podíl nízkoemisních vozidel v dopravě: „Zadavatelé veřejných zakázek a objednatele veřejných služeb v dopravě budou mít povinnost dodržovat minimální podíly nízkoemisních vozidel. Tedy jdeme vstříc šetrnějším trendům, které myslí na zdraví naší krajiny a hlavně lidí,” okomentoval návrh Bartoš.

Očekává se, že Sněmovna projedná též zrušení silniční daně a odstranění povinnosti přimíchávat biopaliva do pohonných hmot. „Ukázalo se, že přimíchávání biosložky z řepky ve skutečnosti není ekologické ani ekonomické. Urychlit toto rozhodnutí nás přiměly ceny paliv, které rapidně rostou, dělají lidem trable v rodinném rozpočtu a tento trend je potřeba zvrátit. V důsledku válečného vraždění a řádění Putinova režimu hrozí nedostatek pšenice z Ukrajiny a Ruska. Na polích teď potřebujeme pěstovat více obilí a méně tlačit zemědělce do řepky. Řepky se nenajíme,” uvedl předseda poslaneckého klubu Pirátů Jakub Michálek.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Josef Bernard byl položen dotaz

Vaše ,,pomoc" živnostníkům

Jak nám má pomoci odložení plateb na pojištění, když zálohy stejně tak či tak budu muset uhradit? Paradoxně když se mi nebude v podnikání dařit, tak kde pak vzít peníze na zaplacení záloh, které jste dost zvýšili? Nemyslíte, že by bylo prospěšnější, kdybyste je nezvyšovali? Tvrdíte, že je to kvůli d...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Schillerová (ANO): Ne, Fialova vláda nedělá, co je třeba

22:14 Schillerová (ANO): Ne, Fialova vláda nedělá, co je třeba

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k vládě Petra Fialy.