Český export v posledních pěti letech neustále roste a Ministerstvo průmyslu a obchodu letos očekává rekordní výsledky. Agentura CzechTrade zaznamenává zvýšený zájem o své služby a letos spustí tři interní projekty na podporu českých firem na zahraničních trzích pro období 2016—2018.
"Českému průmyslu a exportu se v současnosti nebývale daří. Již pátým rokem v řadě roste český vývoz i celkový obrat zahraničního obchodu. V únoru jsme zaznamenali meziroční zvýšení o 4,5 %. Agentura CzechTrade je klíčovým nástrojem pro podporu exportu zejména malých a středních firem. Za dvacet let své existence poskytla služby již více než 40 000 firmám," říká ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek.
Agentura CzechTrade letos spouští program Šance pro úspěšný export, jehož cílem je motivovat české firmy k vývozu do zahraničí. Úspěšný exportér, který splní dané podmínky a bude souhlasit s medializací svého úspěchu, získá od agentury CzechTrade další službu zdarma.
Klademe větší důraz na exportní úspěchy
"V prvním čtvrtletí letošního roku našich služeb využilo o 18 % více nových klientů než ve stejném období v roce 2015. Klademe větší důraz na exportní úspěchy našich klientů, prostřednictvím kterých chceme inspirovat další, především malé a střední podniky, ke vstupu na zahraniční trhy," říká generální ředitel agentury CzechTrade Radomil Doležal.
Od června se české podniky budou moci začít hlásit také do interních projektů NOVUMM a NOVUMM KET. V rámci programu NOVUMM agentura počítá s podporou účasti malých a středních českých firem na 100 zahraničních veletrzích. Podniky, které se projektu zúčastní, mohou získat podporu v hodnotě až 80 000 korun. Projekt NOVUMM KET se zaměřuje na firmy z oblasti tzv. key enabling technologies, kam spadají mikro— a nanoelektronika, fotonika, nanotechnologie, průmyslové biotechnologie, pokročilé materiály a pokročilé výrobní technologie. Firmy z těchto oborů budou moci získat podporu až 90 000 korun na účast na 50 zahraničních veletrzích. V obou případech se bude agentura CzechTrade výrazně zaměřovat i na mimoevropské trhy.
Třetím interním projektem CzechTrade je program Design pro konkurenceschopnost, do kterého se malé a střední české firmy budou moci opět hlásit od června. Získají tak podporu v hodnotě 50 000 korun na spolupráci s designérem a 130 000 korun na individuální prezentaci na zahraničním designovém veletrhu.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV