Ministr Ťok: Pro provozování dopravy uvnitř jiného členského státu zůstává stávající režim

04.12.2018 16:06 | Zprávy

Ministři dopravy se v Bruselu dohodli na kompromisu k balíčku mobility

Ministr Ťok: Pro provozování dopravy uvnitř jiného členského státu zůstává stávající režim
Foto: Ministerstvo dopravy
Popisek: Ministr dopravy Dan Ťok

Ministři dopravy se v Bruselu v noci na dnešek dohodli na kompromisu k balíčku mobility, který rozděloval Evropu na dva tábory. Tato kompromisní dohoda o sociálních pravidlech pro řidiče bude znamenat konec uplatňování jednostranných národních opatření členských zemí EU, která omezují trh silniční nákladní dopravy.

„Pro Českou republiku bylo zásadní, aby se na bilaterální dopravu a transit nevztahovala směrnice o vysílání pracovníků. Co se týká takzvané kabotáže, tedy provozování dopravy uvnitř jiného členského státu, tak zůstává zachován stávající režim, který umožňuje tři operace v sedmi dnech. Naopak nově bylo stanoveno období přestávky mezi kabotáží, a to v podobě pěti dní“, říká ministr Dan Ťok, který se zasedání ministrů dopravy členských států EU zúčastnil.

Pravidla zároveň řidičům umožní trávit dva zkrácené týdenní odpočinky po sobě v kabině vozidla, pravidelný týdenní odpočinek ale musí trávit mimo vozidlo. Práce řidiče zároveň musí být ze strany dopravce organizována tak, aby se mohl každé tři nebo čtyři týdny vrátit domů. Do konce roku 2024 pak musí být všechny vozidla provozující mezinárodní dopravu a kabotáž vybavena smart tachografy druhé generace.

O kompromisu se bude následně vyjednávat v rámci trialogů s Evropskou komisí a Evropským parlamentem. O tzv. balíčku mobility se v minulosti vedly dlouhé spory. Země jako Francie, Belgie či Německo se rozhodly bránit před levnější konkurencí ze střední i východní Evropy a o dialog neměly zájem. Veškeré snahy zemí východní a střední Evropy, které za dobu vyjednávání nabídly řadu ústupků, permanentně blokovaly.

Ministři v Bruselu zároveň diskutovali o směrnici týkající se ukončení sezónní změny času. Většina členských států se stejně jako v říjnu ve Štýrském Hradci shodla na tom, že na evropské úrovni by měly být k uvedenému návrhu předloženy detailní analýza a hodnocení dopadů.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Gregor (Motoristé): Otakar Foltýn a kultura novodobé cenzury a nenávisti

12:17 Gregor (Motoristé): Otakar Foltýn a kultura novodobé cenzury a nenávisti

Komentář na svém veřejném facebookovém profilu k Otakaru Foltýnovi.