Zastupitelstvo odsouhlasilo novou silnici od Vestce k dálnici D1. Není nám jasné, jestli skutečně pomůže dopravě v dané lokalitě nebo tam přivede nová auta. Silnice je pozůstatkem po starém trasování Pražského okruhu z roku 1990 (a možná ještě staršího). Přestože byl nakonec okruh posunut více na jih (a tam i postaven), původní varianta v územním plánu zůstala. Nyní tak hrozí, že se silnice postaví. "Tato silnice nemá žádný logický význam a nikoho neobslouží. Ve městě jsou rozhodně důležitější dopravní stavby - třeba to metro D, které je dokonce ve stejné oblasti," uvádí k záležitosti Ondřej Profant.
Investor projektu nám nebyl schopen vysvětlit, jaký je zájem na stavbě této komunikace. V okolí skoupila ornou půdu společnost TESCO a plánuje se tam postavit velký komerční areál. "Stavba silnice tak nejvíc prospěje zejména vlastníkům pozemků, neboť do nákupních center přivede zákazníky. Piráti proto navrhli, aby se vlastníci pozemků částečně podíleli na nákladech stavby, ale návrh neprošel. Stavbu Vestecké spojky odsouhlasila betonářská koalice ANO + TOP09 + ČSSD + KSČM," říká Jakub Michálek.
Nákup PVK od Veolie
Zastupitelstvo odsouhlasilo, že začne jednat k nákupu podílu ve firmě PVK od Veolie. PVK profituje z lukrativního kontraktu na pražskou vodu. Piráti navrhli, aby smlouvy byly vypovězeny a byla prověřena odpovědnost viníků. Praha má 3 posudky, které poukazují na neplatnost smlouvy. Nemyslíme si, že Veolia bude mít najednou dobrou vůli prodat podíl výhodně Praze. "Praha schválila záměr od Veolie správu pražské vody odkoupit. Veolia už skrze pro Prahu nevýhodné smlouvy připravila o několik miliard korun. Tento záměr jsme nepodpořili, protože se obáváme, že bez podání žaloby na neplatnost smluv Veolia město oškube podruhé," uvedl k záležitosti Pirát Mikuláš Ferjenčík.
Metro jako v Novosibirsku
Piráti kritizovali Radu, že nejdříve představila metro bez stanic a pak pouze jeden úsek metra D se dvěma stanicemi Olbrachtova a Pankrác. Radní Petr Dolínek se možná inspiroval v Novosibirsku, kde v roce 1987 otevřeli také metro se 2 stanicemi Sibiřská a Michailovského. Vlak tam pendloval po jedné koleji. Na rozšíření o další stanice se pak čekalo 13 let. "Považujeme to za neschopnost Rady vykupovat pozemky pro stavbu metra," říká Jakub Michálek.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV