Poslanec Velebný se zúčastnil valné hromady pro výstavbu komunikace I/11-I/57

18.03.2014 6:42 | Zprávy

Poslanec Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR Ladislav Velebný se 13. března v Opavě zúčastnil jednání valné hromady Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57.

Poslanec Velebný se zúčastnil valné hromady pro výstavbu komunikace I/11-I/57
Foto: ČSSD
Popisek: Poslanec Ladislav Velebný

Na tomto jednání byly mimo jiné projednány zprávy o hospodaření a činnosti Sdružení za rok 2013, návrh rozpočtu, další plán činnosti na letošní rok včetně ukončení členství jednoho člena na jeho vlastní žádost.

Členské obce a firmy Sdružení včetně přítomných hostů si na valné hromadě rovněž vyslechly aktuální stav přípravy a realizace jednotlivých úseků silnice I/11 a I/57. „Oproti minulým letům zaznamenalo financování dopravní infrastruktury v západní části našeho kraje značnou dynamiku. Jsem rád, že jsem se na tomto výsledku mohl rovněž podílet,“ konstatoval poslanec Velebný.

Aktuální informace týkající se přípravy klíčových staveb v západní části Moravskoslezského kraje povzbudily všechny členy Sdružení, jeho partnery i přítomné poslance a senátory napříč politickým spektrem.

„Je pozitivní, že plynule pokračuje financování dálničního přivaděče k dálnici D1 „Prodloužená Rudná“ a jeho navazujícího úseku „Mokré Lazce“, který je spolufinancován z evropských fondů. Už v druhé polovině roku 2015 má být celá trasa průjezdná. Finanční prostředky jsou také zajištěny na zahájení výstavby východní části severního obchvatu Opavy. Peníze byly uvolněny také na pokračování přípravy obchvatu Krnova a západní části severního obchvatu Opavy“, zdůraznil po skončení jednání poslanec Ladislav Velebný.

Podle jeho slov je nyní bezpodmínečně nutné urychleně vyhlásit výběrová řízení na zhotovitele krnovského obchvatu a východní části severního obchvatu Opavy. „Obě stavby jsou připraveny k realizaci. Tendry musí zahájit stát, který je nyní na tahu. Z naší strany jsme učinili vše, co bylo možné. Není absolutně žádný důvod, aby stát s výběrovými řízeními u těchto staveb otálel“, doplnil tajemník Sdružení Martin Dostál.

I přes tyto úspěchy stojí před Sdružením řada dalších výzev, a proto ve své intenzivní činnosti pokračuje i nadále. „Práce je před námi stále dost. Je nutné intenzivně pokračovat v přípravě západní části severního obchvatu Opavy, naprostou nezbytností je vyřešit problematiku jedenáctky v Nových Sedlicích a v Komárově, na silnici I/57 pak ve Skrochovicích a v Městě Albrechticích“, dodává tajemník Sdružení Martin Dostál.

Sdružení je podle jeho slov připraveno i nadále pomáhat svým členským obcím se zvyšováním bezpečnosti na frekventovaných silnicích I/11 a I/57.

V neposlední řadě je ambicí Sdružení při nejbližší revizi transevropských dopravních sítí TEN-T prosadit ve spolupráci s Moravskoslezským krajem a státem zařazení silničního a železničního koridoru Ostrava-Opava-Krnov-Bartultovice-Opole do jejich globální sítě. O zařazení tohoto koridoru usiluje Sdružení a Moravskoslezský kraj již od roku 2012.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: ČSSD

Ing. Patrik Nacher byl položen dotaz

Odvolání Hřiba

Pane Nachere, nemyslíte, že už je opravdu na čase odvolat Hřiba? Sice jste v opozici, ale podle mě by se k vám přidal i někdo z koalice, a pokud ne, tak se jen potvrdí, že takovým lidem jde jen o korýtko, protože je více než jasné, že je Hřib totálně nekompetentní a navíc nedůvěryhodný a dost možná ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Koudelka (Trikolora): Komu vadila neutrální Ukrajina?

14:12 Koudelka (Trikolora): Komu vadila neutrální Ukrajina?

Při pohledu na ničení Ukrajiny válkou, se táži: „Komu vadila neutrální Ukrajina?“.