Odstavené nákladní soupravy na nelegálních parkovištích a velký nepořádek v okolí. Rostoucí množství právě takových problémů s neukázněnými řidiči kamionů si vloni vyžádalo spuštění přísnějších a cílených kontrol. Nyní se už ukazují pozitivní výsledky této aktivity – počet těch řidičů, kteří v Olomouci porušují předpisy, trvale a výrazně klesá.
V průběhu druhého pololetí loňského roku strážníci při kontrolách zjistili 472 řidičů, kteří při parkování kamionů porušili zákaz nočního stání. Celkem 172 případů přestupků bylo vyřešeno pokutou na místě či přes složenku, v 74 případech bylo chování neukázněného řidiče řešeno domluvou a zbývajících 226 přestupků bylo předáno k řešení příslušnému správnímu orgánu. „Podstatné je, že oproti jaru minulého roku, kdy se situace zhoršovala, začalo postupně takových přestupků výrazně ubývat. Naši i zahraniční dálkoví řidiči si mezi sebou celkem rychle řekli, že v Olomouci jsou přestupky řešeny důsledně a poměrně přísně. Přesně to také bylo naším cílem,“ vysvětluje primátor Mirek Žbánek.
Současně se ale objevují další problémy, když se někteří dálkoví řidiči přeci jen pokoušejí dodržování předpisů nějak obejít. „Stává se, že například v Holické ulici ráno po vyložení zboží odjede samotný tahač a na místě nechá odstavený návěs bez registrační značky, případně zde řidiči nechávají celý kamion a odjedou domů vlakem,“ říká ředitel Městské policie Olomouc Pavel Skalický. Děje se to hlavně v souvislosti s prodlevami mezi vyložením zboží a nakládkou nového. Takovou situaci bude nutné vyřešit například změnou dopravního značení a také postihy těch, kdo zkouší předpisy obejít.
Potíže s kamiony a další aktuální dopravní otázky už od loňského roku koordinovaně řeší členové speciální pracovní skupiny. Z iniciativy primátora Mirka Žbánka se v této skupině schází zástupci Městské policie Olomouc, Policie ČR, Celní správy ČR a města.
Na posledním jednání se kromě parkování kamionů hovořilo také o průjezdu nákladních aut nad 12 tun městskou čtvrtí Nedvězí. V tomto ohledu nyní připravuje město praktické opatření společně s Olomouckým krajem a státní policií.
Připraveno je už zavedení tzv. celočervené zóny v Hamerské a Přerovské ulici a na Švýcarském nábřeží. Toto opatření funguje zjednodušeně tak, že v noci na semaforech svítí červená, a pokud přijíždí vozidlo povolenou rychlostí, reaguje systém spuštěním zelené. Pokud vůz rychlost překračuje, zůstane svítit červená a donutí tak řidiče zastavit.
Dalším připraveným řešením ke zvýšení bezpečnosti ve městě je zavedení radarového měření rychlosti v Přerovské ulici. „Nejde primárně o vybírání pokut, ale o prevenci, a je prokázáno, že měření rychlosti je jeden z nejúčinnějších nástrojů takové prevence,“ komentuje chystanou novinku náměstek primátora Martin Major. Ve druhém pololetí letošního roku očekáváme také rozšíření nabídek na nejmodernější mobilní radary. Město proto s výběrem modelu radaru vyčká, protože chce mít před zvolením finálního řešení možnost co největšího výběru. Spolu s komisemi městských částí vedení města vytipovalo kritické lokality, kde se často porušuje povolená rychlost, a právě zde budou nyní probíhat mnohem častější policejní kontroly rychlosti. Týká se to zejména ulic Jižní, Velkomoravská a Přerovská.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV