Rozvoral (SPD): Zastavme společně zákaz aut na benzín a naftu i Green Deal EU!

18.10.2024 12:01 | Monitoring

Tento zákaz je další šílené rozhodnutí v rámci Green Dealu ze strany Evropské unie, zaměřené na snížení emisí v ovzduší. EU loni na jaře přijala normu, která znamená konec prodeje nových vozidel se spalovacími motory od roku 2035.

Rozvoral (SPD): Zastavme společně zákaz aut na benzín a naftu i Green Deal EU!
Foto: Archiv Radka Rozvorala
Popisek: Radek Rozvoral

Hnutí SPD má v této otázce zcela jasno a celý projekt neuváženého zeleného šílenství (Green Dealu EU) zásadně odmítá. Unijní země za podpory vlády Petra Fialy (ODS) loni v březnu schválily přelomovou normu, která od roku 2035 vyžaduje, aby všechna nová auta měla nulové emise CO2. Tím by se fakticky zakázala auta na benzín a naftu. Plán také předpokládá, aby od roku 2030 byly emise CO2 o 55 procent nižší než v roce 2021.

Výrobci automobilů včetně BMW, Volkswagenu a Renaultu, vyzývají k uvolnění nebo k odkladu cílů na snížení emisí CO2. Obávají se totiž dopadů vysokých pokut kvůli nižšímu prodeji elektromobilů, než s jakým se počítalo dříve. Zájem o elektromobily v poslední době mezi lidmi klesá. Na mezinárodním autosalonu v Paříži řekl šéf německé automobilky BMW Oliver Zipse, že pokud chce zůstat EU konkurenceschopná ve výrobě aut a zmírnit závislost na Číně, musí zrušit plán zakázat od roku 2035 výrobu nových aut se spalovacími motory.

Zastáváme názor, že zavádění Green Dealu Evropské unie Fialovou vládou v České republice způsobí ekonomickou katastrofu a chudobu českých občanů. Zákaz aut se spalovacími motory drtivě poškodí hospodářství České republiky, neboť to znamená faktickou povinnost výrobců aut se spalovacími motory vyrábět od roku 2035 pouze elektromobily. Kvůli Evropské unii se pro většinu našich občanů stane hlavně k výši pořizovací ceny elektromobil nedostupným zbožím. Velmi drahá, nepraktická a ve srovnání se současnými auty i nebezpečná elektroauta si budou moci dovolit pouze ti nejbohatší.

Podle průzkumů uvažuje o koupi elektromobilu jen necelých 20 procent Čechů, přičemž nejčastěji se obávají vysokých nákladů na pořízení a údržbu. Mají též obavy ze zvládnutí delších cest či z nedostatku dobíjecích míst. Loňský tržní podíl čistě bateriových vozů byl v České republice třetí nejnižší v EU. Dosáhl tří procent, unijní průměr byl 14,6 procenta. Fialova vláda podporuje výrobu elektromobilů, kdy letos v březnu spustila dotační program, ze kterého mohou firmy a podnikatelé získat příspěvek na nákup elektroauta z vládou uvolněných téměř dvou miliard korun. Jsme přesvědčeni, že tyto peníze by měl stát vynaložit na potřebnější věci, např. na zvýšení dávek pro zdravotně postižené osoby.

V hnutí SPD nesouhlasíme se zákazem výroby vozidel se spalovacími motory a dalšími důsledky, které z Green Dealu EU vyplývají, viz návrh nové emisní normy pro motorová vozidla Euro 7. Pokud se tato emisní norma nezmění, může zásadním způsobem ohrozit budoucnost automobilového průmyslu v tuzemsku a způsobit vážné ekonomické i sociální dopady.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Článek byl převzat z Profilu Radek Rozvoral

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Sociální služby

Nemyslíte, že mnohem větší problém, než jsou finance, i když ty jsou většinou alfou omegou všeho je fakt, že populace stárne, ale sociální systém na to není vůbec připraven a nic se neděje? Už teď je problém sehnat třeba pečovatelák a další služby. Kdy začnete řešit tento problém? Protože už se měl ...

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

21:03 Havránek (ODS): Pane bývalý vicepremiére pro digitalizaci, nalijme si čistého vína

Projev na 119. schůzi Poslanecké sněmovny 21. listopadu 2024 k zákonu o elektronických komunikacích