Některé Pražany rozladil již samotný název, který se v Praze běžně neužívá, pražským Svobodným však vadí především nepraktičnost zavedení nové karty a netransparentnost celého procesu.
Lítačka má mít pouze jedinou funkci, a to jako jízdenka na městskou hromadnou dopravu. Nemá tedy nahrazovat komplexní kartu užitečnou i do městských knihoven a pro veřejné parkování, jak slibovala OpenCard. „Karta se mi zdá zbytečná a nahradit ji mohly zažité papírové kupony, které jsou dnes opět k sehnání. Kromě toho se mohla připravit jednoduchá aplikace pro chytré telefony, skrze kterou by se daly koupit dlouhodobé i krátkodobé jízdenky,“ komentuje funkčnost karty místopředsedkyně v Praze Tereza Sladkovská.
Příprava nové karty a celého softwaru probíhala v utajení a bez veřejné zakázky. Povinnost vyhlášení veřejných zakázek u projektu dražšího jak 2 miliony korun sice Magistrát chytře obešel, příprava podobné záležitosti by se však neměla dít za zády zastupitelstva a bez řádného projednání. „Celý postup se tváří silně netransparentně a na první poslech nedůvěryhodně. Od paní primátorky to není profesionální jednání,“ prohlásil předseda pražských Svobodných Pavel Štross.
Situace s OpenCard jistě vyžadovala rychlé a dlouhodobé řešení, které by nenechávalo občany Prahy v nejistotě, jestli bude jejich červená karta fungovat. Nová karta pod správou Magistrátu však není krokem dopředu, a situace se dala řešit mnohem jednodušeji, levněji i transparentněji.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV