Budoucí limity zplodin navrhla loni Evropská komise, ty se však naprosto míjely s reálnými možnostmi automobilového průmyslu. Většina Evropského parlamentu podpořila kompromisní návrh europoslance Alexandra Vondry, který byl zpravodajem této legislativy ve výboru pro životní prostředí (ENVI).
„Za největší úspěch považuji, že se mi podařilo dát dohromady úplně jinou hlasovací koalici, než která tady poslední čtyři roky fungovala. Bez socialistů, zelených a komunistů. Kteří by sice teoreticky měli myslet na nízkopříjmové lidi, ale v praxi dávno přijali kvazináboženská dogmata bez ohledu na veškeré socioekonomické dopady," říká europoslanec Alexandr Vondra, kterému se povedlo přesvědčit pro návrh zástupce lidovců a liberálů a propojit je s konzervativní menšinou.
„Nejprve jsme se dokázali spojit ve výboru, což bylo nejtěžší, a teď i na plénu. Původní návrh Evropské komise se nám podařilo upravit do takové podoby, aby nezlikvidoval evropský automobilový průmysl, který je například pro naši ekonomiku naprosto klíčový, a zachoval práci i dostupnou mobilitu pro lidi," míní Vondra a dodává: „Zároveň věřím, že je to počátek něčeho lepšího, že po letech, kdy tu ratio úplně prohrávalo a bylo zaháněno do kouta, se pomalu začíná probouzet i mainstream. A samozřejmě věřím, že příští volby do Evropského parlamentu posílí hlas rozumu, hlas pro silnou, konkurenceschopnou Evropu, kde se lidem bude dobře žít."
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV