Zelení chtějí v dráze zahloubené železnice na Kladno vybudovat tzv. Zelenou radiálu

18.05.2018 9:13 | Zprávy

V souvislosti s postupující projekční přípravou železnice mezi pražským Masarykovým nádražím, letištěm a Kladnem, která bude v části úseku vedena tunelem, řeší Praha 6 otázku, jak využít prostor po současné železnici.

Zelení chtějí v dráze zahloubené železnice na Kladno vybudovat tzv. Zelenou radiálu
Foto: Zelení
Popisek: Zelení

Zelení z Prahy 6 navrhují v dráze zahloubené Buštěhradské dráhy vybudovat tzv. Zelenou radiálu, která propojí Stromovku s Divokou Šárkou. Pěší promenáda bude lemována páteřní cyklostezkou. Cesta se stane vyhledávaným volnočasovým veřejným prostorem lemovaným odpočinkovými místy a dětskými hřišti.

“V sousedství hotelu Diplomat chceme napojení Zelené radiály na tzv. Engelův zelený pás vedoucí kolem vysokých škol do Stromovky. Zároveň požadujeme, aby Zelená radiála pokračovala v trase současné dráhy až na Hradčanskou, neboť tento prostor se v budoucnu musí stát vedle Vítězného náměstí důležitým dejvickým centrem,” říká kandidát na starostu Prahy 6, historik Petr Píša za Zelené.

Nejstaršího pražské nádraží Praha-Dejvice navrhují Zelení přetvořit v multifunkční společenské centrum doplněné o výstavní prostor v prezidentském salonku, při zachování vyhlášené nádražní hospody.

“Občany zvu na participační setkání, kde se bude rozhodovat, co se s Buštěhradskou dráhou po zahloubení opravdu stane. Setkání se koná v úterý 22.5. od 18:00 v ZŠ Červený vrch v Praze 6.” říká Pavel Weber, místopředseda komise Prahy 6 pro Otevřenou radnici za Zelené.

Na Hradčanské je již připraveno několik projektů zástavby širokého pásu železnice mezi ulicemi Václavkova, Dejvická a Milady Horákové. “Je škoda, že o zástavbě okolo Hradčanské dosud nemá veřejnost žádné informace,” komentuje to Petr Píša. “Participace s občany se zatím věnuje pouze neproblémové části, přitom zástavba Hradčanské je pro osud Dejvic výrazně důležitější.” Strana zelených bude prosazovat, aby navrhované stavby respektovaly charakter Dejvic a aby byla citlivým způsobem řešena dopravní obslužnost transformovaného území.

Existující studie k zástavbě v okolí metra Hradčanská:

Modernizace železnice na Kladno:

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: PV

Mgr. Bc. Vít Rakušan byl položen dotaz

Zase jen řeči

Vy tvrdíte, jak je třeba reagovat na zpětnou vazbu od lidí. To si myslím taky. Ale pak koukám, že jste se neobtěžoval reagovat ani na jeden z dotazů zde. Tak si představujete tu komunikaci v praxi? Podle mě je to tak se vším. Jako politici něco slibujete, ale realita je pak úplně jiná.

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Premiér Fiala: Neplatí, že ceny energií máme nejdražší v Evropě

22:31 Premiér Fiala: Neplatí, že ceny energií máme nejdražší v Evropě

Projev na 127. schůzi Poslanecké sněmovny ČR 23. ledna 2025 k vysokým cenám energií.