To proto, že v centru měst neznečišťují vzduch svými splodinami. Nemluvím tolik o CO2, jako spíše o produkci například těžkých kovů či jiných škodlivin, které elektroauta přeci jen neprodukují.
Tím neříkám, že elektromobily jsou čistě ekologická auta - elektřina se musí někde vyrobit a ani solární energie nebo energie z větrníků není tzv. čistá. Fotovoltaické panely se musí nějak vyrobit a také po cca. 25ti letech zlikvidovat, což je poměrně ekologicky náročné, „větrníky“ jsou především z betonu, ten je zase z cementu, při jehož výrobě je značná produkce C02. Ale centra měst elektromobily šetří, což při stávající hustotě provozu automobilů je důležité. Rozhodně ale musíme odmítnou „povinnou“ elektromobilitu, ať již má nastat dříve nebo později. U delších tratí je zatím situace hodnocena v neprospěch elektromobilů, protože kromě ceny těchto aut je na závadu také relativně krátký dojezd. U značky Tesla kolem 420 km, u jiných menší.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: PV