V dopise zaslaném Ministerstvu dopravy se dotazuje na důvody vypsání opakovaného výběrového řízení a na důvody, proč vláda napoprvé neuznala navrženého kandidáta Pavla Kodyma, který v otevřeném výběrovém řízení zvítězil.
„Oslovil jsem pana premiéra, aby mi pomohl s odpovědí na dotaz Evropské komise, proč bylo výběrové řízení zrušeno, já sám odpověď úplně neznám. Výsledky prvního výběrového řízení jsem nesl na vládu, která bohužel neměla dostatečný počet hlasů, který by výběr potvrdil,“ řekl ministr dopravy Dan Ťok.
Do opakovaného výběrového řízení se přihlásili čtyři uchazeči. Předsedu úřadu vybírali zástupci tří resortů – dopravy, vnitra a průmyslu a obchodu. V tomto řízení opět zvítězil Pavel Kodym. Vláda tedy bude na své středeční schůzi znovu projednávat návrh na jeho jmenování do pozice předsedy regulačního úřadu. „V současné době byl spíše problém, aby se do výběrového řízení přihlásil dostatek účastníků, protože tato funkce rozhodně nebude jednoduchá. Regulátora čeká těžká práce, bude muset od začátku řešit mnoho rozporů,“ dodal ministr Ťok.
Evropská komise se zajímá i o mýto
Evropská komise se zajímá také o legitimitu postupu v řešení výběru mýtného od roku 2017, činí tak na základě podnětu jednoho z uchazečů o provoz mýtného systému v České republice. Ministr Ťok zdůraznil, že k prodloužení mýta ministerstvo přistoupilo proto, aby bylo možné vypsat objektivní a otevřené výběrové řízení do poloviny tohoto roku a potvrdil, že nic nebrání tomu, aby byl tento termín dodržen.
Ministerstvo dopravy bude Evropskou komisi o aktuálních krocích v problematice mýta informovat. „Jsem přesvědčený, že naše kroky před Evropskou komisí obhájíme, stejně jako jsme je obhájili před antimonopolním úřadem,“ dodal Ťok.