Předsedou vlády navrhované řešení ale považuji za nefunkční a v rychlém čase neproveditelné. Kraje už potřebné peníze dávno mohly mít, pokud by koaliční partneři neodmítli dát krajům na financování oprav silnic II. a III. tříd čtyři miliardy, tedy o celou miliardu korun více z vládní rozpočtové rezervy. Peníze teď logicky krajům na zvýšení platů řidičů chybí.
Místo toho po nás nyní předseda vlády chce, abychom vytvářeli novou administrativu, podmínky přidělování dotací, schvalování žádostí atd. Zahltíme se papírováním a ve výsledku zjistíme, že peníze k řidičům doputují bůhví kdy. Nejjednodušší řešení je posílit financování oprav krajských silnic, jak už jsme s ministrem financí navrhovali, aby kraje mohly využít peníze k co nejrychlejšímu navýšení platů řidičů linkových autobusů.
Regionální doprava je v kompetenci krajů, které mají smlouvy s dopravci, do nichž ministerstvo nevstupuje. Kraje jsou tedy nejblíže řešení problému, od státu očekávaly finanční podporu, ne že celou věc zkomplikuje.