„V době, kdy je vše pod sněhem, otevřeme dva úseky dálnic. Z jedné strany díky tomu, že je vše pod sněhem, nebude vidět, že se toho neotevírá tak moc. Z druhé strany je to určitý symbol toho, že je na ministerstvu třeba se bavit nejen o výstavbě, ale i o provozu a údržbě na dopravních komunikacích," uvedl Bárta.
Zároveň chce také navštívit Národní dopravní centrum a zhodnotit, jak silničáři zareagovali na sněhovou kalamitu.
Otevíraný pětikilometrový úsek dálnice D1 a 13,5 kilometru rychlostní silnice R55 propojí obě komunikace a navíc ještě s rychlostní silnicí R49.
„Takzvaná prodloužená místecká je je dílčí etapou, která by měla v budoucnu zajistit propojení severu a jihu přes Ostravu. Je to část dálničního přivaděče přivádějící dopravu z prostoru komunikace mariánsko-horské na dálnici D1. Do budoucna bude následovat druhý úsek a následně třetí etapa," řekl v Ranním interview Radiožurnálu.generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Jiří Švorc.
„Jedná se o konečně splněný projekt už od dob Tomáše Bati z roku 1937, kdy Zlínský kraj a město Zlín bude připojeno na evropskou dálniční síť," dodal Švorc.
Náklady na výstavbu přesáhly sedm miliard korun. Jde o jedny z mála staveb, kterých se nedotkly škrty ministerstva dopravy. Jsou totiž z velké části hrazené z fondů Evropské unie.
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb