„Do konce roku budou pokračovat všechny stavby. Stavební společnosti přistoupily na pětiprocentní úsporu, navíc se podařilo se všemi dodavateli posunout termín splátek, aby se žádné stavby nemusely nechat zastavené," zmínil k tomu Bárta.
Železniční stavby prý pokládá za důležitou část dopravní infrastruktury. Podle něj by měly mít všechny nové železniční trasy vzor ve spojení Praha - Ostrava pendolinem. Přislíbil, že jednou se bude do Českých Budějovic cestovat 110 minut, přičemž podobná kritéria budou platit i pro trasu do Plzně.
Seznam zveřejní až později
Také uvedl, že vypracuje takzvanou dopravní superkoncepci. „Já jsem minulý týden poprvé předložil ucelený dokument, který předpokládá, co vše by se mělo stavět. Nyní hledáme ekonomický rámec toho, co stavět a co nestavět. K tomu může ministerstvo zpětně navrhnout, jaké jsou priority veřejného života," řekl dále ministr dopravy.
Seznam zastavených staveb, v nichž chce Bárta dále pokračovat, zveřejní, až jakmile bude znát finanční možnosti a porovná je s efektivností a mírou důležitosti jednotlivých staveb.
Zatím totiž podle něj není ani jasné, kolik bude mít resort v tomto volebním období k dispozici peněz. Bárta také přislíbil, že v budoucnu už se bude chovat koncepčněji.
Čtěte také:
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: olb