Dopravní podnik odmítl nejlevnější nabídku na návrh trasy D

31.08.2009 8:22 | Zprávy

Pražský dopravní podnik vyškrtl z tenderu na projekt nové trasy metra nadnárodní společnost Mott Macdonald, která přišla s nejnižší nabídkou. Ta se však dopravnímu podniku zdála podezřelá.

Dopravní podnik odmítl nejlevnější nabídku na návrh trasy D

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) vyřadil z výběrového řízení na plán nové trasy metra nejlevnější firmu. Mezinárodní Mott Macdonald byla s cenou 390 milionů korun přibližně o 100 milionů levnější než její tuzemští konkurenti Metroprojekt a Sudop s nabídkami za 490 a 470 milionů. Informaci přinesly pondělní Hospodářské noviny.

Jako hlavní důvod vyřazení společnosti Mott MacDonald uvedl dopravní podnik, že firma nevysvětlila, jak nízké ceny dosáhne. "Nezbylo nám pak nic jiného než nabídku neakceptovat," řekl mluvčí DPP Ondřej Pečený.

S tím však nesouhlasí šéf české pobočky společnosti Jiří Petrák. "Cenu jsme odůvodnili," řekl Hospodářským novinám. Jeho firma už se také odvolala k Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

Zajímavé ovšem je, že až dopravní podnik viděl o pětinu nižší cenu jako problém. Čtvrtinová doba na realizaci, kterou nabídli zbylí dva uchazeči, podle všeho nevadí. "Buď mají informace, které my nemáme, nebo jsou ty lhůty nedodržitelné," reagoval Petrák.

"Tato lhůta odpovídá zkušenosti z minulých akcí a není důvod pochybovat o tom, že se to v této lhůtě dá stihnout," hájí pražský dopravní podnik mluvčí Pečený. Jaké zkušenosti s oběma firmami DPP má, však nebyl schopen říct. Dopravní podnik odhaduje, že by projektování mělo zabrat zhruba 52 měsíců.

Metroprojekt již dříve plány trasy D připravoval, takže může část dokumentace oprášit a prodat. Podrobnost obou nabídek zbylých firem vysvětluje společný vlastník Sudop Group.

"To zkrácení mi připadá podezřelejší než nižší cena," prohlásil zastupitel za Evropské demokraty a člen dozorčí rady DPP Tomáš Homola. Rovněž pochybný tender plánuje také první místopředseda ODS David Vodrážka, který předsedá dopravní komisi pražského zastupitelstva a je členem představenstva dopravního podniku.

Nová trasa D spojí městské části Písnice, Krč nebo Nové Dvory s pražským centrem a zároveň odlehčí trase C.

Foto: dpp.cz 

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: jac

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

15:55 Na resortu dopravy budí vášně jediná žena

„Jsme zaměstnanci Ministerstva dopravy a už nemůžeme nečinně přihlížet. Věřili jsme, že přinesete do…