„Jak za Goebbelse.” Státní videa na propagaci nižších důchodů. Za miliony

Spustit čtení článku

Tato funkce je dostupná jen pro přihlášené uživatele s aktivním předplatným typu Lepší čtení a vyšší. Předplatné i Prémiové body PL můžete získat i zdarma, přečtěte sí více v tomto článku.

02.08.2023 14:24 | Analýza

Zpomalení valorizace penzí a pozdější odchod do důchodu umožní, že i příští generace budou mít důchody, tvrdí Ministerstvo práce a sociálních věcí. Úřad řízený Marianem Jurečkou (KDU-ČSL) si nakupuje reklamu, která to „vlídným způsobem" vysvětlí veřejnosti. ParlamentníListy.cz se zajímaly o cenu a jiné detaily kontraktu. Ekonomka Ilona Švihlíková reklamní kampaň zhodnotila příkře. Je to prý „goebbelsovská propaganda“.

„Jak za Goebbelse.” Státní videa na propagaci nižších důchodů. Za miliony
Foto: Repro MPSV
Popisek: Spot MPSV propagující důchodovou reformu

Není to poprvé, co Fialova vláda platí miliony za reklamní kampaň, kterou chce komunikovat svá opatření.

A není ani první vládou, která se k tomu uchyluje. Špidlova vláda platila reklamní prostor na podporu vstupu do Evropské unie, za Nečasovy vlády zase vznikl spot s hercem Janem Antonínem Duchoslavem, propagující důchodovou reformu.

V roce 2022 si Fialova vláda zaplatila z veřejných prostředků mediální prostor pro akci Deštník proti drahotě. Mediální kampaň měla původně stát třicet milionů korun, nakonec byla vysoutěžena částka 24,5 milionu. Například web Forum 24 inkasoval za reklamu na vládní deštník 196 tisíc korun, vydavatelství Czech News Center (Blesk, Reflex a další časopisy a weby) dohromady přes 600 tisíc.

Letošní kampaň MPSV na snižování valorizačního vzorce a zpřísňování podmínek odchodu do důchodu má být sjednocena vizuálem skládačky puzzle.

„Ukazuje, že všichni společně nyní skládáme budoucnost nás i dalších generací. Kreativní koncept vlídným tónem ujišťuje, že důchody díky reformě budou nejen pro stávající generaci, ale i pro generace, které přijdou po nás,“ vysvětlilo ministerstvo ve vyjádření pro ParlamentníListy.cz záměr kampaně.

„Není to ale jen o státu samotném – svůj dílek zodpovědnosti za zajištění se na stáří zůstává i na každém z nás,“ rozvíjí tiskový odbor motiv puzzle.

Autorem kampaně byla agentura Dentsu Czech Republic. Ta je součástí nadnárodní společnosti Dentsu. V Česku z této rodiny působí též společnost Dentsu Media Services CE, za kterou stojí stejná dvojice podnikatelů.

Obě agentury získávají podle registru smluv v posledních měsících veřejné zakázky především od České televize, pro kterou zajišťují vysílání obchodních sdělení. Podle ministerstva byla nabídka vybrána jako nejvýhodnější.

Ve smlouvě na realizaci se mimo jiné hovoří o tom, že cílem kampaně je „ rychlé a efektivní seznámení veřejnosti, zejména hlavní cílové skupiny s podstatou nutných opatření, které povedou k záchraně důchodů pro další generace“.

ParlamentníListy.cz zajímalo, kdo je vnímán jako „hlavní cílová skupina“ a jakým způsobem ji ministerstvo definovalo.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Jakub Vosáhlo



Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Uživateli nejlépe hodnocený komentář

Pětikolka vedená ODS likviduje bezbranné české občany bez uzardění,, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseFilipes , 02.08.2023 16:40:20
zato majitelům klíčů od Západu i zelenému kokainistovi dělá hotové pomyšlení. Tato vláda je česká jen podle jmen a místa narození jejich představitelů. Jinak jsou to Amíci, Němci, Ukrajinci. ODS má s utahováním opasků (někdy spíše oprátek) bezbranným seniorům a mladým rodinám hodně velké zkušenosti už od dob Klausových reforem. Zato všehoschopné podnikavce vždy chránila a obhajovala, protože byli stejné krevní skupiny jako ministři a poslanci za ODS.

|  13 |  0

Další články z rubriky

Řešte ceny elektřiny. Teď. Buďte tvrdí. Návod pro Čechy

13:05 Řešte ceny elektřiny. Teď. Buďte tvrdí. Návod pro Čechy

V poslední době přibývá varování před brzkým růstem cen energií a také doporučení, aby si odběratelé…