Peníze, které jsou takto vypláceny, totiž někteří zaměstnavatelé pochopitelně nedaní, zaměstnancům se však nezapočítávají například na důchod. Ti však s podmínkami firem souhlasí, protože práce je málo. Ne vždy se to však může vyplatit, jak dokládá případ dnes už bývalého řidiče kamionu z Olomoucka.
Pan Vladimír, který nechtěl uvést své příjmení, pracoval jako řidič pro olomouckou společnost Ol Trans CZ sedm let. Jeho plat byl vysoce nadprůměrný, ale oficiální byl o dvacet tisíc nižší. Pak mu během jedné cesty ve Francii byly z kamionu odcizeny tři tankovací karty, u kterých byly bohužel k jeho smůle ukryty někde jinde ve složce řidiče i jejich bezpečnostní kódy.
„PINy jsme ve složce nechávali záměrně. Karty používali různí řidiči, takže jsme to nechtěli komplikovat. Já jsem byl na vozidle vždy jako střídač.Teď už bych to neudělal, ale tehdy jsem měl strach, že je zapomenu předat a problémy bude mít některý z mých kolegů,“ uvedl ParlamentnímListům.cz.
Další příběhy čtěte ZDE
Karty zablokovali pozdě. Zloději natankovali za statisíce
Ztrátu karet okamžitě nahlásil, přesto byly zablokovány až o čtyři dny později. Ke krádeži totiž došlo v pátek a společnost provozující tyto tankovací karty přes víkend neoperuje. Touto prodlevou však vznikla velká škoda. Protože zloději na ně stačili natankovat palivo za 217 000 Kč. Tuto částku se firma okamžitě rozhodla řidiči strhávat z platu. „Nečekali, zda s tím budu souhlasit. Ani nemuseli, jelikož dobře věděli, že nebudu mít nikde zastání, protože šlo o černé peníze z takzvaných diet. Navíc první zápis o škodě byl proveden až tři měsíce po události, přesto mi firma bez mého souhlasu strhla z diet částku přes 20 000 korun,“ vysvětlil řidič.
A pokračuje: „Mrzí mě to. Krádež jsem včas nahlásil a pak jsem postupoval přesně podle instrukcí dispečera. Ten mi řekl, ať nejezdím na policejní stanici, jelikož jsem ten den již měl vyčerpaný limit pro jízdu a bylo mi řečeno, ať se hned vrátím do České republiky. Co se týká tankovacích karet, nebyl jsem proškolen. Když jsem se dozvěděl, že byly zablokovány až po čtyřech dnech, byl jsem v šoku. I samotní zaměstnavatelé byli překvapení tím, že karty byly zablokovány až za čtyři dny po události, protože zřejmě se sami neseznámili s obchodními podmínkami UTA/CCS. Ještě přibližně tři týdny po události mi zaměstnavatel tvrdil, že částku nad 24 hodin po nahlášení bude zpět vymáhat po firmě UTA/CCS.“
Firma pochybení popírá
Majitel společnosti Ol Trans CZ Petr Štýbnar se k této události nechtěl moc vyjadřovat. Redakci sdělil pouze to, že každé malé dítě ví, že se na kartu PINy nelepí. To obchodní ředitel firmy Zbyněk Štýbnar už byl sdílnější a ParlamentnímListům.cz řekl, že jeho společnost v této věci nijak nepochybila. „Jsme přesvědčeni, že k pochybení došlo z jeho strany zanedbáním pracovních povinností. Není pravda, že tento zaměstnanec nebyl proškolen. Dokumentů, které tu podepsal, bylo dost, takže argument, že nebyl proškolen považuji za neopodstatněný. Byl to dobrý pracovník, problémy s ním nebyly. Zásadní věc však byla ta, že PINy byly společně s kartami a za to my neneseme zodpovědnost,“ řekl Štýbnar s tím, že karty osobně nechal zablokovat asi hodinu po nahlášení. Více již tato dopravní společnost případ komentovat nechtěla.
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Petr Kupka