Na to, jak by se dala v případě prohibice zakázat i tato reklama, totiž prý nepamatuje zákon.
Je libo Pražskou vodku, vodku Amudsen, či se chcete „dotknout slunce“ s Metaxou? Ještě včera pozdě večer představu nalité skleničky v myslích lidí bylo možné vykouzlit prostřednictvím televizních reklamních spotů. A to přestože v tu dobu již platil zákaz prodeje a nalévání tvrdého alkoholu nad dvacet procent na celém území republiky. Zatímco tak obchodní řetězce začaly okamžitě stahovat alkohol z prodeje a zákaz respektovali i oslovení provozovatelé restaurací, jak vidno na propagaci alkolholu se nařízení od ministra zdravotnictví Leoše Hegera nevztahuje.
„Ani nemůže. Ministerstvo zdravotnictví opravdu nemůže vysílání nějakých reklam zastavit. Tam funguje nějaký smluvní vztah mezi zadavatelem reklamy a vysílatelem reklamy. Tuto věc tedy nemůžeme my zakázat, jen jsme krátkodobě zakázali prodej tvrdého alkoholu,“ vysvětlil ParlamentnímListům.cz tiskový mluvčí ministerstva zdravotnictví Vlastimil Sršeň.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Olga Böhmová