Vystoupili zde středoškolský učitel a předseda Akce D.O.S.T. Petr Bahník, ředitel ZŠ na Praze 8, školský expert strany Patrioti Miroslav Koranda, předsedkyně Výboru na obranu rodičovských práv Jana Jochová, dále středoškolský učitel, školský expert ODS Václav Klaus ml. a ředitel gymnázia, školský expert Okamurova SPD Michal Šmucr. Na ministryni Valachové a fungování českého školství nenechali řečníci nit suchou.
Škola musí vzdorovat tlaku, aby se stala prostitutkou vládnoucích režimů
Setkání moderoval konzervativní aktivista Michal Semín. Ten na úvod řekl, že různé neziskovky, byrokraté i média rozkládají přirozený řád společnosti. Škola je klíčové místo pro ničení tohoto tradičního řádu a ideologickou indoktrinaci dětí. Inkluze má být podle něho byznys podobně jako migranti, kdy na to půjdou miliardy z různých eurofondů. Primární odpovědnost za formování dítěte mají mít rodiče. Krize rodiny se odráží i v krizi školy.
Neziskové organizace jsou podle něho struktury parazitující na českém školství, které se snaží rodičům děti „ukrást“. Pravou občanskou společností nejsou dle něj neziskovky (mající ve skutečnosti zisk), ale právě rodiče. Dle něho by bylo dobře, kdyby se učitelé, kteří mají zdravý pohled, zorganizovali k odporu proti sociálnímu inženýrství.
„Škola musí vzdorovat tlaku, aby se stala prostitutkou vládnoucích režimů, tak jako tomu bylo v dobách nesvobody. No nevím, jestli teď žijeme v době svobody,“ řekl Petr Bahník. Po pádu komunismu Bahník věřil, že žáci budou vedeni ke zdravému patriotismu a křesťansko-antickým hodnotám západním civilizace, toho se ale nedočkal.
Hra pro děti o hodných migrantech a zlých policistech
Od komunismu se dle něj přešlo k nové formě „hippiesáctví“. Do výuky se dostávají neomarxistické ideologické záležitosti jako multikulturalismus, sexuální výchova a podobně. Univerzity dle něj chrlí tisícovky levicovými ideologiemi nasáklých absolventů humanitních studií, kteří pak nacházejí uplatnění v neziskovkách a vládních úřadech. Dle nynějších neomarxistů děti nepatří rodičům, ale státu – nejlépe globálnímu, multikulturnímu a nadnárodnímu superstátu.
Pro příklad ideologizace školství uvedl manifest 21 vizí pro 21. století. Výuka dle manifestu kupříkladu má být internacionalistická ve formě i obsahu.
Jako ukázku indoktrinace dětí uvedl aktivitu společnosti pro příležitosti mladých migrantů META, která prý uspořádala pro děti divadlo o hodných migrantech a zlých maďarských policistech. Část dětí měla hrát migranty a natřít se hnědou tělovou barvou a někteří měli hrát policisty. „Migrantům“ pak radili, že musí společně udeřit, aby prorazili hraniční bariéry.
Úpadek autority. Dítě poslalo učitelku do pr...
Poté promluvil ředitel základní školy Miroslav Koranda, který k 30. červnu rezignuje kvůli tomu, že dal pohlavek drzému žákovi. Učí již 38 let a od devadesátých let dělal ředitele. Dle něho klesá prestiž učitelů a jsou šikanováni žáky i rodiči. „Když v autobuse slyším říkat nějakou maminku ‚učitelka je kráva‘, tak z toho radost nemám. Takoví rodiče si pak nejčastěji stěžují,“ řekl Koranda.
„Přišel ke mně do školy otec jednoho chlapce a říká: ‚Můj syn má dostat čtyřku z matiky, co s tím uděláte?‘ A já mu říkám: ‚A co váš syn, učí se doma? Snaží se?‘ A otec odpoví: ‚Ne, to máte přece učit vy, ve škole.‘ Takže s takovými rodiči je pak těžké pořízení,“ řekl Koranda.
Podle něho chybí autorita otců v rodinách a matky si neví rady s dospívajícími chlapci. Učitel má prakticky nulovou pravomoc a nemá, jak se bránit. Může napsat poznámku či snížit známku z chování, ale z toho si žáci ani rodiče nic nedělají. A případně pošlou do školy inspekci. „U nás ve škole žák šesté třídy poslal učitelku vulgárně do pr... A není proti tomu obrany,“ řekl ředitel.
Větší trestní odpovědnost by měli mít rodiče
Podle něj by možná více než snižovat věk trestní odpovědnosti mladistvých stálo za to zvýšit trestní odpovědnost rodičů. Pokud jde o inkluzi, tak dle něho není problém, pokud jde o tělesně postižené. Mají ve škole vozíčkáře a vše funguje v pořádku. Problém je u mentálně postižených. „Máme autistu, který dělá problémy, ale jeho maminka si neuvědomuje, že je jiný, a pořád na nás volá inspekci,“ postěžoval si ředitel.
Školní inspekce dle něho také nefunguje. Když mu inspekce něco vytkla, a on chtěl tedy poradit, jak to má správně být, tak mu prý inspektor řekl, že od toho inspekce není, že ta má pouze kontrolovat. Jindy inspekce poradila... Další inspektor to ale zpochybnil. „Když jsem řekl, že nám to poradila inspekce, která tu byla minule, tak mi ten inspektor řekl: a máte to písemně?,“ sdělil Koranda.
Pokud jde o inkluzi, tak škola dostává finančně na asistenta 0,69 úvazku minimální mzdy. „Kdo to půjde dělat za sedm tisíc? My tedy platíme více, ale škola to musí platit ze svého,“ dodal ředitel. Inkluze je dle něj naprosto nedomyšlená. „Školství řídí neodborníci a s námi řediteli se nikdo nebaví,“ řekl.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Lukáš Petřík