Ačkoliv většina z pracovníků takovýchto call center nechce mluvit z pochopitelných důvodů pod plným jménem a volí raději anonymitu či mlčení, sem tam na veřejnost některé příběhy, se kterými se setkávají dennodenně, prosáknou. ParlamentnímListům.cz je přiblížila žena, jejíž identitu redakce zná, stejně jako instituci, pro kterou po telefonu pomáhá lidem vyřizovat nebankovní půjčky.
Stává se tak prý, že i přes jistou „ostřílenost“ přece jen přichází stále překvapení. A z různých úhlů pohledu.
Podivné pracovní smlouvy, nedoložitelné skutečné příjmy
„Podobné situace prožívám u telefonu často, na můj vkus rozhodně víckrát, než je mně příjemné. Jedna žadatelka o půjčku, 20-tiletá, mně například sdělila, že má od pracovní agentury pracovní smlouvu. Ovšem ve smlouvě má uvedeno, že je pouze na DOBU POTŘEBNOU... To jí bohužel půjčku vyřídit nepomohlo, spíš naopak. Volající mívají velmi často též pracovní smlouvy opakovaně termínované na rok - v tom případě půjčku dostat mohou. Ale výjimkou nejsou ani termínované smlouvy na půl roku, tři měsíce, dokonce i měsíc. V takových případech samozřejmě na půjčení peněz nedosáhnou,“ popsala specifika, která se objevují v současné době na pracovním trhu, žena, říkejme jí kvůli její ochraně před možnými sankcemi od zaměstnavatele, třeba Renata.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Alena Hechtová