Do předčasných voleb vyrukuje několik nových ambiciózních subjektů jako kupříkladu ANO 2011 Andreje Babiše, Úsvit přímé demokracie Tomia Okamury či Hlavu vzhůru! příznivců Václava Klause. Znovu se stejně jako v minulých parlamentních volbách mluví o tom, že voliči budou využívat tzv. kroužkování. Za necelých osm týdnů se tedy rozhodne, zda z voleb vzejde něco „lepšího“, nebo zda budou voliči zklamaní stejně jako před třemi roky.
„Voliči jsou klamáni a následně frustrováni již v několika volbách po sobě. Politika se stala pouhým produktem byznysové objednávky a marketingové prezentace. Do tohoto schématu zapadají i zmiňované tzv. nové ambiciózní subjekty. Velká část společnosti tak již tenduje spíše ke skepsi a dokonce apatii. Nové značky jsou de facto pouhými fan kluby svých lídrů. Jinak o nich mnoho nevíme. Pokud si například někdo všiml, že v této zemi něco nefunguje až v roce 2011, pak to mou velkou důvěru nevzbuzuje,“ uvádí pro ParlamentníListy.cz pedagog a publicista Petr Havlík.
Není koho volit, není s kým se identifikovat

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Jiří Hroník