Právě v oblasti čtenářské gramotnosti, na kterou se letošní srovnávací testy zaměřily, dosáhli patnáctiletí školáci podprůměrného výsledku. "Česká republika se nachází mezi pěti zeměmi OECD, ve kterých došlo od roku 2000 k významnému zhoršení výsledků," uvádí tisková zpráva Ústavu pro informace ve vzdělávání.
Úroveň padá jako kámen
Nicméně úroveň klesla i v matematice a přírodovědě, zde jsou malí Češi zatím průměrní, ale stále rychleji se propadají.
"Pro mě jako ministra je to alarmující. Česká republika klesá ve všech sledovaných oblastech nejrychleji ze všech zemí OECD," řekl k celému problému ministr školství Josef Dobeš.
Ostatní stoupají, my klesáme
Ve čtenářské gramotnosti se dokázali naši okolní sousedé zlepšit, dopředu poskočilo Německo, ovšem i Polsko a Maďarsko.
Největší světový průzkum patnáctiletých žáků PISA probíhá každý rok v tříletém cyklu. Loni se ho zúčastnilo 65 zemí, v každé z nich pak 5-10 tisíc žáků. Experti při těchto srovnáních sledují schopnosti číst, počítat a orientaci v přírodních vědách, přičemž se při každém testovacím kole zaměřují n a jednu ze sledovaných oblastí.
Čtěte také:Vařit i prát umím, chlubí se 26letá žena ministra Dobeše
Dobeš chce povinný druhý cizí jazyk. Školy říkají ne
Foto: skolni.info
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: jac