Vlaky by v tomto úseku měly v budoucnu jezdit 200 km/h. Kromě rekonstrukce trati by modernizací měly projít také stanice Moravany a Kostěnice. Cílem projektu je navrhnout modernizační stavebně-technické úpravy tak, aby bylo možné navýšit rychlost na 200 km/h.
Zásadní je přitom důraz na bezpečnost a spolehlivost provozu, jak vysvětluje ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic Pavel Paidar: „Soustředíme se na zajištění interoperability, zvýšení kapacity dráhy nebo odstranění bariér pro cestující. Zvýšené nároky ale klademe také na úsporu energií.”
Záměr projektu a s ním spojenou dokumentaci připraví společnost AFRY CZ, která prověří statiku stávajících mostů na tomto úseku a navrhne také zrušení všech pěti železničních přejezdů. Modernizací by měly projít železniční stanice Moravany a Kostěnice. Mají například vyhovovat podmínkám a požadavkům pro plynulý provoz pod dohledem ETCS včetně možnosti provozu nákladních vlaků o délce až 740 m.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva