Nový přístrojový přistávací systém, který pomůže zvýšit bezpečnost letišť, se skládá ze dvou částí. Zařízení ILS (Instrument Landing System) vede letadlo po kurzové a sestupové dráze (ideální trajektorie přistání) a zařízení DME (Distance Measuring Equipment) doplňuje tuto navigační informaci o vzdálenost k bodu dosednutí. Systém, který je zkonstruován pro nepřetržitý provoz, musí zabezpečit přiblížení ke vzletové a přistávací dráze do vzdálenosti cca 800 metrů od bodu dosedu a při výšce 60 metrů nad terénem .
Moderní technologii uvedla do provozu jako první 22. základna vrtulníkového letectva v Náměšti nad Oslavou v létě loňského roku. V zimě následovala 21. základna taktického letectva Čáslav. Letos byl zaveden na vojenských letištích v Pardubicích a ve Kbelích. Pořadí instalací na letištích armáda zvolila tak, aby omezení provozu trvalo co nejkratší dobu.
Instalaci provedla společnost LPP s. r. o. společně s jihokorejským výrobcem technologické části, společností MOPIENS. Na veřejnou zakázku proběhla v letech 2020-2021 soutěž, v níž byla nabídka společnosti LPP s. r. o. vyhodnocena pro Ministerstvo obrany jako ekonomicky nejvýhodnější.
Resort obrany si obměnou systémů slibuje zvýšení bezpečnosti: piloti díky němu mohou bezpečně přistát i za špatného počasí pouze podle palubních přístrojů, aniž by viděli okolní prostředí. „Toto pozemní radionavigační zařízení umožňuje letadlům bezpečné konečné přiblížení na přistání podle přístrojů ve dne a v noci, za normálních i ztížených povětrnostních podmínek, do takové vzdálenosti a výšky od vzletové a přistávací dráhy, kdy může pilot přiblížení bezpečně dokončit nebo přistávací manévr přerušit,“ sdělil Filip Gantner, zástupce vrchního ředitele sekce vyzbrojování a akvizic MO.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva