ČEZ: Orkán Eberhard – 2400 poruch, 356 tisíc odběrných míst bez elektřiny, škody za 30 milionů

15.03.2019 12:13 | Zprávy

ČEZ Distribuce vyčíslila škody, které jí způsobil ničivý orkán Eberhard na téměř celém zásobovacím území. Společnost vyhlásila postupně v 11 krajích kalamitní stav. Bez elektřiny bylo v nejhorší okamžik 356 tisíc odběrných míst. Stovky energetiků řešili více jak 2400 poruch, call centrum přijalo 42 tisíc hovorů o poruchách. Škody na distribučním zařízení dosáhly 30 milionů korun.

ČEZ: Orkán Eberhard – 2400 poruch, 356 tisíc odběrných míst bez elektřiny, škody za 30 milionů
Foto: ČEZ
Popisek: Logo ČEZ

V neděli 11. 3. 2019 ve večerních hodinách zasáhl orkán EBERHARD postupně celé zásobovací území ČEZ Distribuce. Zvýšená poruchovost byla nejprve evidována v Karlovarském, Plzeňském a Středočeském kraji, kde byl také ke 22 hodině vyhlášen kalamitní stav. Do půlnoci se poté přidaly i ostatní kraje a v 0:00 byl vyhlášen kalamitní stav pro celé distribuční území. Nejhorší situace nastala v pondělí 12. 3. 2019 ve tři hodiny ráno, kdy jsme řešili 420 poruch na vedení vysokého napětí. Bez elektřiny bylo na 356 tisíc odběrných míst. Co do počtu odběrných míst se jednalo o polovičního Herwarta, kterého si pamatujeme z října minulého roku.

Poruchovým četám se situaci dařilo poměrně rychle zvládat, v 7 hodin ráno jsme evidovali 390 poruch a 240 tisíc odběratelů bez elektřiny, ve 13 hodin pak 236 poruch a 70 tisíc odběrných míst bez napětí. Situaci se podařilo velmi rychle stabilizovat a na většině distribučního území mohl být ještě v pondělí ve 22 hodin kalamitní stav ukončen. Rozsáhlé poruchy musely být nadále řešeny v okresech Děčín, Česká Lípa, Trutnov, Rychnov n. K., Olomouc, Šumperk a Opava, kde byl kalamitní stav odvolán až následující den v úterý 12. 3. 2019 ve 23 hodin. V okrese Bruntál byl situace nejhorší a kalamitní stav trval do středy 13. 3. do 18 hodin. Celkem bylo řešeno více jak 2400 poruch a z toho více než 720 na hladině vysokého napětí.

V průběhu orkánu Eberhard vyřídilo call centrum 42 tis. hovorů. Portál bezstavy.cz (ZDE), který prošel první zatěžkávací zkouškou, navštívilo téměř 14 tis. zákazníků a jeho prostřednictvím bylo nahlášeno 624 poruch. Pro krizové řízení se již při minulých událostech osvědčil také Krizový informační systém, jehož prostřednictvím bylo starostům a členům krizových štábů nyní rozesláno téměř 39 tisíc SMS. Na webu cezdistribuce.cz se o aktuální situaci informovalo 67,5 tisíc zákazníků a o možnostech hlášení poruchy se informovalo 20 tis. zákazníků.

Škody na distribučním zařízení jsou vyčísleny na 30 milionů korun.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

PhDr. Olga Richterová byl položen dotaz

Proč jste na navýšení rodičovského příspěvku netlačila víc dřív?

Myslím, když jste byli ve vládě? Myslíte, že teď něco zmůžete? A můžete aspoň říci, když už nejste ve vládě, proč a kdo byl proti navýšení rodičovské pro všechny a ve větší míře, která by zohledňovala inflaci a růst cen?

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

ČEZ: Kontaktní centra Skupiny ČEZ patří mezi nejlepší na světě

16:25 ČEZ: Kontaktní centra Skupiny ČEZ patří mezi nejlepší na světě

Zákaznická centra, call centra a kontaktní místa společnosti ČEZ Prodej na pobočkách České Pošty zís…