Jednalo se především o opakující se chybné ocenění půjčovaného oblečení. Dále spotřebitelé nebyli informování o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace nebo nebylo vydáno písemné potvrzení o převzetí objednávky.
Česká obchodní inspekce Ústeckého a Libereckého kraje provedla v průběhu měsíce března a dubna kontroly půjčoven svatebních a společenských šatů. V tomto období bylo provedeno 8 kontrol. U 7 půjčoven bylo zjištěno porušení zákona o ochraně spotřebitele. Inspektoři zaznamenali opakující se porušení ocenění půjčovaného ošacení, spotřebitelé nebyli informování o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění reklamace, nebylo vydáno písemné potvrzení o převzetí objednávky a v jednom případě nebylo u vyžádaného dokladu označeno, že se jedná o použitý výrobek.
Inspektoři ČOI se setkali například s takovým jednáním, kdy u zápůjčky pánského společenského saka nebyl spotřebitel s cenou zápůjčky žádným způsobem seznámen. Saka byla v provozovně na ramínku, na stojanu, cena však u nich nebyla uvedena. Obsluhující vyplnil zakázkový list - Smlouva o nájmu oděvů, kde byly údaje o spotřebiteli (jméno a příjmení, adresa, telefon, datum zápůjčky, datum vrácení, název zapůjčených výrobků, cena za zápůjčky a datum plnění). Kopii zakázkového listu - Smlouvu o nájmu oděvů však spotřebitel neobdržel. Pokud služba není službou na počkání, je prodávající povinen vydat spotřebiteli písemné potvrzení o převzetí objednávky. Potvrzení musí obsahovat označení předmětu služby, její rozsah, jakost, cenu za provedení služby a termín jejího plnění. Tím došlo k porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Celkem inspektoři uložili pokuty na místě v celkové výši 7 500 Kč a jedno kontrolní zjištění bude postoupeno do správního řízení.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva