Předlohou pro tuto emisi je dobový výjev, který zobrazuje převoz pošty v koňském povozu. Oproti originálu je na známce výjev dokolorován s využitím současných poštovních barev. Symbolicky tak propojuje současnost a minulost poštovnictví v českých zemích.
Pocˇa´tky pravidelne´ vy´meˇny zpra´v spadaji´ uzˇ do staroveˇku a v minulosti by´vala vyhrazena prˇedevsˇi´m panovni´kovi a jeho agendě. Veřejnosti sloužila jen prˇi´lezˇitostneˇ a v cˇesky´ch zemi´ch zacˇal rozvoj posˇtovnictvi´ azˇ s na´stupem Habsburku°. Posˇta, tedy organizovana´ doprava zpra´v, je na dnesˇni´m u´zemi´ Cˇeske´ republiky spojena s volbou Ferdinanda I. za cˇeske´ho kra´le a vznikla dokonce drˇi´ve, nezˇ usedl na cˇesky´ tru°n, v roce 1526. Ferdinand I. vyuzˇil sluzˇeb i zkusˇenosti´ sˇlechticke´ rodiny Taxisu°, kterˇi´ uzˇ od konce 13. stoleti´ takrˇka monopolneˇ organizovali posˇtovni´ prˇepravu v severni´ Ita´lii a ve velke´ cˇa´sti Evropy. Nejstarsˇi´ posˇtovni´ trasa mezi Prahou a Vi´dni´ vedla prˇes Ta´bor a da´le do vsi Kosˇice, kde se dělila na dveˇ veˇtve: jizˇni´ mi´rˇila na Linec a vy´chodni´ veˇtev vedla prˇes Jindrˇichu°v Hradec a Slavonice da´le smeˇrem na Vi´denˇ.
Autorem výtvarného zpracování známky a FDC je Jan Maget, známka byla vytištěna metodou plnobarevného ofsetu v nákladu 108 000 ks a 3 100 ks FDC metodou digitálního tisku.
Nominále známky je zastoupeno pi´smenem „E“, ktere´ odpovi´da´ ceneˇ za obycˇejnou za´silku do evropských zemí do 50 g, tj. 39 Kcˇ.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva