„Čísla ukazují dva hlavní trendy. Lidé se vracejí do vlaků a cestujína větší vzdálenost. Přepravní výkon rostl o 5,6 % a průměrná vzdálenost, kterou zákazníci v našich vlacích ujedou, je už téměř 48 kilometrů,“ upřesňuje předseda představenstva a generální ředitel ČD Václav Nebeský a dodává: „Jednak je to tím, že hodně investujeme do nových vozidel i služeb a jednak jsou dnes lidé ochotní dojíždět za prací mnohem dál než před lety. Navíc podle čerstvého průzkumu jsou naše dálkové spoje u zákazníků oblíbené jako alternativa k autům při návštěvách příbuzných či přátel.“
České dráhy se proto na segment dálkové dopravy více zaměřují. Firma začne od příštího roku postupně nasazovat na vnitrostátní spoje mezi Prahou a Chebem nové vagony, které se v současné době vyrábějí. Právě spojení Prahy a Plzně, kde budou cestující nové vozy také využívat, je jednou z relací s vysokým potenciálem růstu cestujících. Nových vozů bude 50 a budou obdobné jako v railjetech. Na nákup dalších 180 dálkových vagonů vypsaly České dráhy zakázku. Ještě v prvním čtvrtletí pak hodlají vypsat zakázku na desítky lokomotiv.
Podle místopředsedy představenstva a náměstka generálního ředitele pro obchod Radka Dvořáka je dalším segmentem, který se v posledních několika letech výrazně rozvíjí, příměstská doprava: „Například do Prahy denně dojíždějí desítky tisíc lidí z Říčan, Kralup nad Labem, ale taky z Lysé nad Labem nebo z Milovic, které jsou 40 kilometrů daleko. Tam, kde je to možné, jezdí ve špičkách zdvojené soupravy. Zahuštění dopravy ale pomalu naráží na kapacitu infrastruktury.“
![](/Content/Img/content-lock.png)
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva