České dráhy: Modernizace prvního motorového vozu řady 811 a přívěsného vozu 012 pro Moravskoslezský kraj je ve finále

03.07.2020 22:01 | Zprávy

České dráhy včera v rámci kontrolního dne představily v závodě společnosti DPOV ve Veselí nad Moravou zástupcům Moravskoslezského kraje první prototypový modernizovaný vůz, který je nově označený jako řada 811.

České dráhy: Modernizace prvního motorového vozu řady 811 a přívěsného vozu 012 pro Moravskoslezský kraj je ve finále
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Motorové vozy, které budou vozit cestující především na lokálních tratích v regionu, budou nadstandardně plně klimatizovány, a celá souprava vybavena např. vylepšenými sedačkami i Wi-Fi připojením. Celkově bude modernizováno čtrnáct motorových a deset přípojných vozů.

Vybrané motorové a přívěsné vozy řad 810 a 012 (BDtax 782) se v současné době upravují podle zadání Moravskoslezského kraje ve Veselí nad Moravou, v závodě dceřinné společnosti Českých drah DPOV Přerov. „Se zástupci Moravskoslezského kraje v čele s panem náměstkem Unuckou jsme si dnes prohlédli první dokončenou prototypovou soupravu vozu řady 810, které budou po modernizaci označeny nově řadou 811. Hlavním požadavkem hejtmanství bylo více komfortu pro cestující. Vozy tak nabídnou nové pohodlnější sedačky s čalouněnými potahy a větší roztečí. Kapacita vozu se tak změní z původních 55 na 45 míst k sezení, což bude znamenat příjemnější svezení s dostatkem prostoru. Celý vůz bude klimatizovaný, stejně jako kabina strojvedoucího,“ popisuje hlavní novinky upraveného vozu předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Václav Nebeský. Požadavek na modernizaci starších motorových souprav vzešel v roce 2018, kdy se Moravskoslezský kraj rozhodl jít úspornější cestou do doby, než si pořídí zcela nové vlaky.

„Než za pár let na koleje vyjedou nové supermoderní soupravy, chceme lidem zpříjemnit cestování. Proto jsme se dohodli na modernizaci stávajících vlaků. Zásadní je klimatizace. Všechny motorové osmsetjedenáctky budou klimatizované, takže nabídnou mnohem větší komfort nejen v létě, ale i v zimě, kdy zase býval problém s vytápěním. Dalším vylepšením je nový informační systém. Do vlaků budou nainstalované vnitřní a vnější panely, zastávky a další informace budou hlášené i akusticky. Lidé budou mít v těchto modernizovaných vlacích k dispozici wifinu a USB zásuvky, což jsou věci, po kterých cestující nejvíce volají. Dalším vstřícným krokem jsou pak nové stojany na jízdní kola, které budou v přívěsných vozech. Bylo by fajn, kdyby modernizace vlaků nalákala k cestování po železnici více lidí,“ řekl náměstek hejtmana Moravskoslezského kraje pro dopravu a chytrý region Jakub Unucka.

„Vůz po přestavbě nabídne cestujícím naprostou většinu dnes již běžných standardů v osobní železniční přepravě. Nebylo však vůbec jednoduché vymyslet technické řešení, které by splňovalo zadání přestavby vozidel řady 810 pro MSK. Největší výzvou pro nás bylo dosazení plnohodnotné klimatizační jednotky do oddílu pro cestující. To si totiž vyžádalo i dosazení výkonnějšího spalovacího motoru, nových pomocných pohonů a řídícího systému, aby byl zajištěn dostatečný výkon pro klimatizační agregát bez ovlivnění trakčního výkonu vozidla,“ říká člen představenstva DPOV Jakub Vozdek a dodává: „Současně bylo nutné navrhnout zcela nové rozvody vzduchu, které jsou vhodně zabudovány do interiéru vozidla. Pro zajištění správné účinnosti klimatizace bylo poté nezbytné zajistit také výměnu jednoduchých oken za dvojskla a celou skříň izolovat vhodným materiálem. To a mnohé další je očím cestujících skryto, avšak pro samotnou funkci vozidel řady 811 nezbytně nutné.“

Modernizace prvních dvou vozidel byla dokončena na konci června a po dnešní oficiální prezentaci bude souprava odvezena na plánované zkoušky do Zkušebního centra VUZ ve Velimi. Hned poté bude souprava motorového vozu řady 811 a přívěsného vozu řady 012, předána do zkušebního provozu cestujícím v Moravskoslezském kraji. Motorové soupravy budou přednostně nasazeny na tratě 325 Studénka – Veřovice a 276 Suchdol nad Odrou – Budišov nad Budišovkou, později i na trať 310 Opava – Krnov – Bruntál – Rýmařov.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

V práci či domácí pohotovost. Na Štědrý den bude pracovat na 2150 zaměstnanců Skupiny ČEZ

19:10 V práci či domácí pohotovost. Na Štědrý den bude pracovat na 2150 zaměstnanců Skupiny ČEZ

Vánoční svátky jsou pro energetiky pracovními dny, elektřina a teplo totiž musí proudit neustále. Tý…