České dráhy: Myčka vlakových souprav v Bohumíně dostala novou špičkovou technologii

10.03.2020 15:39 | Zprávy

Myčka bohumínského střediska údržby Českých drah prošla kompletní rekonstrukcí. Nahradila tak původní, již 16 let starou technologii.

České dráhy: Myčka vlakových souprav v Bohumíně dostala novou špičkovou technologii
Foto: red
Popisek: ČD - logo

Nová mycí linka zlepší kvalitu čištění vlakových skříní různých typů souprav od motorových vozů, přes jedno- a dvoupodlažní elektrické jednotky až po klasické vozové soupravy nebo rychlovlaky Pendolino. Nové zařízení v Oblastním centru údržby Východ je ekologicky šetrné a v maximální míře spoří vodu, protože využívá až z 80 % vodu recyklovanou.

Modernizovaná myčka, kterou zde instalovala španělská firma, se řadí mezi nejmodernější svého druhu u Českých drah. „Linka umožňuje díky speciálnímu počítačovému programu jednak průjezdné mytí, kdy mycí portály stojí na místě a souprava vozů projíždí za pomoci dieselové lokomotivy přes mycí kartáče, nebo je souprava přistavena do haly a je umyta kompletně za pomoci nastaveného programu podle obrysu umývaného vozidla,“ přibližuje možnosti nové technologie Michal Kraus, člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro provoz.

Během kompletní rekonstrukce, která stála necelých 18 miliónů korun, byly ve 200 metrů dlouhé hale vyměněny pojezdové kolejnice, mycí rámy, čistírna odpadních vod, dávkování mycích prostředků a byla vybudována nová úpravna vody. Právě na úsporu vody je kladen velký důraz. Aby se minimalizovala spotřeba vody v mycím zařízení, prochází voda čistírnou odpadních vod, kde je zbavena sedimentu, volného oleje a maziv a následně je vrácena zpět do mycího cyklu. Pro finální oplach se používá změkčená voda. Železniční kolejová vozidla tím získají lepší povrchovou úpravu.

„Linka má deset různých mycích programů, které jsou naprogramované, mimo klasických vozů, například i na patrové soupravy CityElefant, rychlovlaky Pendolino a Railjet nebo jednotky typu Panter,“ říká ředitel Oblastního centra údržby Východ Zbyněk Rederer a dodává: „Součástí myčky je také vytápění nebo sušení souprav. Díky tomu je mytí možné i v zimním období, a to až do –5 °C.“ Podle zvoleného programu a typu souprav může modernizovaná linka umýt za 24 hodin více než 100 vozů. Současně je celé zařízení vybaveno bezpečnostními čidly, která případně zajistí okamžité přerušení provozu celého systému.

České dráhy v současnosti využívají moderní vlakové myčky také v Praze, Českých Budějovicích nebo v Brně.

Tento článek je uzamčen

Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.

Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.

reklama

autor: Tisková zpráva

Ing. Radim Fiala byl položen dotaz

Myslíte, že za to, že EU zaostává může Euro?

Mě přijde, že jsou to spíš neustálé zákazy a byrokracie, kterou si sama EU podřezává pod sebou větev. Na druhou stranu, jestli má někdo konkurovat třeba USA nebo Číně, nemyslím si, že to může být jeden stát v Evropě, a že EU má svůj smysl, jen se musí vzpamatovat a začít dělat politiku jinak

Odpověď na tento dotaz zajímá celkem čtenářů:


Tato diskuse je již dostupná pouze pro předplatitele.

Další články z rubriky

Lesy ČR: Všechny smlouvy z letošního lesnického tendru jsou uzavřené

22:08 Lesy ČR: Všechny smlouvy z letošního lesnického tendru jsou uzavřené

Celkem dvanáct smluv, které vzešly z letošního lesnického tendru, jsou s dodavateli prací a služeb v…