„Letos pronajaté lokomotivy rozšíří flotilu našich moderních interoperabilních vozidel. Doplní elektrické lokomotivy ostatních řad na různých vnitrostátních a mezinárodních linkách a pomohou nám překlenout vyšší počet odstavených lokomotiv v důsledku přechodu na nový standard údržby ECM a období instalace ETCS,“ říká Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.
Lokomotivy Vectron pronajaté od RSL jsou určené pro provoz v České republice, Maďarsku, Německu, Polsku, Rakousku a na Slovensku na trakčních soustavách 3 kV DC, 25 kV 50 Hz AC a 15 kV 16,7 Hz AC. Jsou vybaveny národními a evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS a radiovou komunikací GSM-R. Disponují trakčním výkonem 6400 kW a jejich maximální rychlost je 200 km/h. Vectrony budou leasingovou společností předávány postupně během roku a dodání posledního desátého stroje se předpokládá v říjnu 2022.
České dráhy v současnosti provozují 17 lokomotiv Vectron od leasingových společností ELL a RSL. Jedna lokomotiva je ve vlastnictví dopravce. Stroje pokrývají především provoz linky Berliner Praha – Berlín – Hamburk / Kiel a Slovácký expres v úseku Praha – Staré Město u Uherského Hradiště. Typ Siemens Vectron provozuje také dceřiná společnost ČD Cargo a v rámci mezistátní dopravy lze vidět v čele expresů Metropolitan také Vectrony provozované slovenskou společností ZSSK.
České dráhy v současnosti vybírají také dodavatele elektrických lokomotiv, které by chtěly pořídit přímo do svého vozidlového parku. Cílem tendrů jsou rámcové kontrakty na dodávku až 90 lokomotiv pro rychlost 200 km/h a až 50 lokomotiv pro rychlost 230 km/h.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva