Vagony podstoupí kompletní proměnu, dostanou nový a komfortní interiér, Wi-Fi připojení i přehledný digitální informační systém. Celkem by obdobná modernizace měla dle plánu proběhnout až u 52 vozů tohoto typu.
„Uzavřeli jsme rámcový kontrakt na revitalizaci vozů řady Bdmtee se společností TRATEC - CS v souhrnné hodnotě až 700 milionů korun. Prototyp tohoto vagonu byl do zkušebního provozu nasazen koncem letošního srpna a od té doby úspěšně najezdil přes 14 tisíc kilometrů na lince Česká Třebová – Kolín, pro kterou je určen,“ řekl Jiří Ješeta, člen představenstva ČD a náměstek generálního ředitele ČD pro obchod, a doplňuje: „Vítěz tendru získal zakázku na modernizaci 16 vozů pro Pardubický kraj, které plánujeme po jejich dokončení postupně nasazovat v průběhu roku 2021. Dále je součástí smlouvy opce na modernizaci dalších 36 vozů. Ty by mohly v budoucnu vozit cestující například ve Středočeském nebo Zlínském kraji, pokud budou mít i další objednatelé o takto modernizované vozy zájem.“
„Modernizace vozového parku na území našeho kraje byla jedním z hlavních motivů při jednání o novém desetiletém kontraktu. S prototypem vozu, který je nyní testován, jsme se s kolegy měli možnost seznámit a rozdíl je patrný na první pohled. Pevně věřím, že se podaří všechny avizované vozy nasadit v přislíbeném termínu, tedy od jara příštího roku,“ uvádí hejtman Pardubického kraje Martin Netolický.
„Po modernizaci chystáme vozy nasadit především na páteřní trasu Kolín – Přelouč – Pardubice – Ústí nad Orlicí – Česká Třebová. Obvykle budou jezdit ve třívozových soupravách typu push-pull. V soupravě bude dvojice modernizovaných vozů Bdmtee a klimatizovaný řídicí vůz řady 961, který je bezbariérový. Jeho součástí budou nově plošiny pro nástup cestujících na invalidním vozíku,“ doplňuje informace ředitel Regionálního obchodního centra ČD v Pardubicích Tomáš Netolický.
Při modernizaci budou, stejně jako tomu je již u prvního prototypu, instalována nová sedadla s textilním potahem z velké části umístěná za sebou jako v letadle. Zbývající sedadla umístěná proti sobě mají větší rozteče a je mezi nimi vždy stůl. Velké množství původních koženkových sedadel jen s minimálním prostorem pro sedící zákazníky neposkytovalo očekávaný komfort cestování. Počet míst k sezení se proto u revitalizovaných vozů sníží ze současných 96 na 79, z toho tři sedadla budou sklopná. Cestující díky tomu budou mít ve voze více prostoru. Během rekonstrukce vozu bude dosazeno také moderní WC s uzavřeným systémem.
„Do vozidel budou také umístěny elektrické zásuvky 230 V a USB konektory pro dobíjení elektroniky, nový audiovizuální informační systém s LCD monitory, Wi-Fi, velkoobjemová police na zavazadla, nebo místa pro jízdní kola a kočárky,“ říká první náměstek hejtmana Pardubického kraje zodpovědný za dopravu a dopravní obslužnost Michal Kortyš. Vyšší bezpečnost poté zajistí centrálně zavírané a za jízdy blokované dveře doplněné o moderní bezpečnostní prvky, jako je stranově selektivní blokování dveří. To zabrání cestujícím vystoupit na jinou stranu než je nástupiště.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva