Vnitřní spotřeba cestovního ruchu je souhrnným ukazatelem poptávky všech návštěvníků, kteří tráví svou dovolenou v Česku. Nezáleží na tom, jestli se jedná o českého turistu nebo o návštěvníka ze zahraničí. V roce 2015 dosáhla tato spotřeba 250 miliard korun, což bylo meziročně o 5,3 % více.
Příjezdový cestovní ruch tvořil 59 % spotřeby. Zbývající dvě pětiny, konkrétně 102 miliard korun, generovali tuzemští návštěvníci prostřednictvím domácího cestovního ruchu. „V rámci výdajů cestovního ruchu převažovaly v roce 2015 finanční prostředky vynaložené na zboží, a to z 29 %. Pokud se týká služeb, návštěvníci vynaložili 20 % svých výdajů na osobní dopravu a stejný podíl finančních prostředků i na stravování. Za ubytovací služby pak utratili 18 % výdajů,“ říká Iva Ritschelová, předsedkyně ČSÚ. Marže cestovních kanceláří, agentur nebo průvodců tvořily zhruba 3 % spotřeby vnitřního cestovního ruchu.

Tento článek je uzamčen
Článek mohou odemknout uživatelé s odpovídajícím placeným předplatným, nebo přihlášení uživatelé za Prémiové body PLPřidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva