Jihomoravský kraj na veletrhu Regiontour
Po oficiálním symbolickém přestřižení pásky celého veletrhu následovala návštěva expozice Jižní Morava, kde hejtman přivítal hosty moravským vínem. „Na brněnském výstavišti i na veletrhu Regiontour jsem byl v minulosti nespočetněkrát, ale dnes poprvé v roli hejtmana. Náš kraj zde prezentuje svoji bohatou turistickou nabídku a prostor již tradičně mají i zahraniční partneři našeho regionu. Veletrh je také o setkávání, výměně zkušeností a nových nápadech. Jsem přesvědčen o tom, že lidem, které do našeho kraje zveme, máme co nabídnout a naší snahou bude i nadále cestovní ruch maximálně podporovat,“ řekl Bohumil Šimek v souvislosti s otevřením expozice Jižní Morava.
Celé dopoledne hejtman Šimek věnoval návštěvám jednotlivých expozic našeho regionu, kde se setkal se starosty a dalšími představiteli měst a organizací působících v cestovním ruchu. Jihomoravský kraj prezentuje svoji turistickou nabídku pro zahraniční i domácí návštěvníky v expozici (pavilon P, stánek číslo 050), kde kromě ucelené nabídky turistických možností dostali prostor pro prezentaci i jeho zahraniční partneři. Letos pozvání na veletrh přijali zástupci Trenčínského samosprávného kraje, Dolního Rakouska, Lodžského vojvodství, Leningradské oblasti, Zadarské župy, Bjelovarsko-bilogorské župy, Regionu Kaunas, Šumadijského okruhu a provincie Guangdong z Čínské lidové republiky.
Hlavním cílem prezentace Jihomoravského kraje je ucelená turistická nabídka v jediné expozici. To znamená, že je zde soustředěna jak nabídka tematická (jako cykloturistika, vinařství, lázeňství, Baťův kanál, galerie a muzea a vědecko-zábavní centrum VIDA!), tak regionální, tj. z turistických oblastí: Brno a okolí, Moravský kras a okolí, Znojemsko a Podyjí, Pálava a Lednicko-valtický areál a Slovácko. Turistické produkty představuje Centrála cestovního ruchu – Jižní Morava.
Čtyři moravské kraje vydaly zcela nový společný magazín
Magazín je určen zahraničním návštěvníkům moravských krajů. Smyslem jeho vzniku bylo nabídnout zahraničním trhům formou přitažlivých fotografií a poutavých článků cestovatelské zajímavosti a novinky z Moravy a Slezska. Nejedná se o turistického průvodce, ale o magazín, který má vyvolávat emoce a touhu destinaci Morava a Slezsko navštívit. Potenciální návštěvníky tak na sto stránkách oslovuje mimořádné krajinářské, architektonické a duchovní bohatství moravských krajů. Představuje i um a zručnost obyvatel Moravy a Slezska včetně folklorní jedinečnosti nebo lokální gastronomie. Magazín vychází s ohledem na zahraniční cílové skupiny Moravy a Slezska v polštině a angličtině (každá mutace v počtu 10 000 kusů).
Zástupci jednotlivých krajů na společné tiskové konferenci představili své nejnovější úspěšné projekty. „Příkladem úspěšného projektu Jihomoravského kraje je zábavně vědecké centrum VIDA!, které za dvouletou existenci navštívilo přes 460 tisíc návštěvníků. Dalším velkým investičním projektem se spoluúčastí kraje je Archeopark Pavlov, který se otevřel v loňském roce a získal ocenění titulem Stavba roku 2016. A rád bych také zmínil podporu našeho kraje budování tzv. single trailů,“ představil radní Petr Hýbler.
Kraje Jihomoravský, Moravskoslezský, Olomoucký a Zlínský úzce spolupracují při vytváření společných projektů už od roku 2005. Všechny projekty byly vždy přijaty velmi příznivě především širokou veřejností a staly se vyhledávaným „zbožím“ ve všech krajích. V minulých letech byly vydány např. publikace „Duchovní dědictví Moravy a Slezska“ (2012), „Lázně s chutí Moravy a Slezska“ (2013), „Gastronomie a folklór Moravy a Slezska“ (2014), „Gastronomie a folklór Moravy a Slezska“ (205) a Mapa zážitků Moravy a Slezska (2016).
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva