Agregovaná a vyčištěná data z vyhledávačů, rezervačních a cestovních aplikací a sociálních sítí v kombinaci s transakčními daty umožní agentuře analyzovat dopady COVID-19 na sektor cestovního ruchu v Česku a připravit efektivní marketingový plán na jeho oživení.
„Současná situace ukazuje, jak moc důležitá jsou v cestovním ruchu přesná data, a jak potřebná je digitalizace turismu v Česku,“ uvedl ředitel agentury CzechTourism Jan Herget a doplňuje: „S daty od Mastercard dokážeme tvořit krátkodobé plány v reakci na aktuální situaci i střednědobé predikce šité na míru jednotlivým trhům a cílovým skupinám. Umožní nám například rozlišovat skupiny turistů podle jejich útrat, předvídat jejich preference a potřeby, a díky tomu lépe cílit marketingové nástroje.“
V Česku je v důsledku přijatých omezení souvisejících s nákazou COVID-19 v cestovním ruchu ohroženo 80–180 tisíc pracovních míst a ve srovnání s rokem 2019 se v sektoru očekává 50-80 % pokles spotřeby.
„Cestování i chování turistů se mění pod vlivem digitálních technologií. Anonymizovaná data shromážděná v platformě Mastercard Tourism Insights poskytnou agentuře CzechTourism komplexní pohled na chování turistů v České republice. Pomohou ji ku příkladu identifikovat skupiny, které na cestách nejvíce utrácejí, i jejich preference. Věřím, že tyto poznatky pomohou znovu nastartovat cestovní ruch v České republice,“ říká Michal Čarný, generální ředitel Mastercard pro Českou republiku a Slovensko.
Analýzám a výzkumu se v agentuře CzechTourism věnuje Institut turismu, který pravidelně zpracovává data z platební bilance České národní banky, Satelitního účtu cestovního ruchu ČSÚ a GSM data. Veškeré tyto podklady následně využívá k tvorbě obsahu Marketingového informačního systému (tourdata.cz), který slouží jako uceleny informační zdroj o vývoji cestovního ruchu na území ČR.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva