Po ústupu pandemie cestovní kanceláře spolu s dopravci očekávají zvýšený zájem Latinoameričanů o cesty do střední a východní Evropy. Přestože se turisté z Latinské Ameriky nevydávají do Evropy tak často. Pokud přijedou, zdrží se déle (většinou 10-14 dnů) a přijíždí individuálně nebo v menších skupinách. Kombinují několik destinací najednou – nejvíc chtějí dovolenou prázdninových způsobem, zejména pak poznávat kulturu ve městech. Často vyhledávají luxusní služby s individuálním přístupem, láká je také zdejší gastronomie nebo nákupy. Na významu rovněž roste tzv. incentivní turistika, tedy atraktivní cesty za odměnu, kterými firmy motivují zaměstnance.
„U obou skupin španělsky mluvících cestovatelů roste popularita evropských metropolí a obě rovněž dávají přednost přenocování v hotelech. To znamená příležitost zejména pro české hoteliéry a restaurace,“ říká ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism Jan Herget a dodává: „Španělé se v současné době nejvíc obávají ekonomické situace. Tíhnou tak k maximálním úsporám a flexibilním rezervacím, často na poslední chvíli. Důležitým trendem však také je, že se nezdráhají investovat do profesionálního poradenství ohledně organizace dovolené. Největší aktuální překážkou cestování do ČR je nedostatečné a drahé letecké spojení mezi Španělskem a ČR.“
V minulém roce Španělé uskutečnili o 40,7 % cest víc než v roce 2020, většinu po své vlasti. Nejraději se věnovali přímořské, gastronomické a zážitkové turistice. Během cesty průměrně utratili 610 € za osobu za pobyt. Stejně jako Latinoameričané, vyráželi na túry nejčastěji s partnery/rkami (74 %) a ubytovávali se v hotelech (36 %).
Exportní online workshopy s řediteli jednotlivých zahraničních zastoupení pořádá CzechTourism celý rok. „Letos máme naplánovaných osm workshopů, všechny jsou zdarma. Pořádáme je zejména pro české podnikatele a profesní subjekty v cestovním ruchu s cílem poskytnout aktuální informace o dění na zdrojovém trhu a poradit s lákáním zahraničních turistů různých národností. Probírá se hlavně zájem o Českou republiku v dané oblasti, spotřebitelské chování tamních obyvatel nebo také možnosti spolupráce se zahraničním zastoupením,“ upřesňuje důvody a přínos pracovních seminářů ředitel marketingu a zahraničních zastoupení České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller.
Speciálně pro španělsky a portugalsky mluvící trh CzechTourism vytvořil blogy ZDE. Obsahují tipy na zajímavá místa, itineráře a praktické informace o ČR psané přímo pro hispánské návštěvníky. Přehled dění v českém cestovním ruchu pro poskytovatele služeb a profesionály v turismu se průběžně zveřejňuje v sekcích Trade a Press na webu VisitCzechRepublic.com a také v uzavřené skupině pro cestovní kanceláře na Facebooku. To vše s cílem ukázat potenciálním zájemcům aktuální příležitosti, a zvýšit tak zájem o návštěvu ČR.
Tento článek je uzamčen
Po kliknutí na tlačítko "odemknout" Vám zobrazíme odpovídající možnosti pro odemčení a případnému sdílení článku.Přidejte si PL do svých oblíbených zdrojů na Google Zprávy. Děkujeme.
autor: Tisková zpráva